امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم ترویج بیشتر ورزش های پهلوانی در خارج کشور

امام جمعه یزد با بیان این که ورزش‌های پهلوانی بیش از پیش مورد توجه باشند، بر ضرورت ترویج بیشتر ورزش‌های پهلوانی در خارج از کشور تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار با رئیس، دبیرکل و جمعی از مسئولان و ورزشکاران هیئت ورزش‌های پهلوانی اظهار کرد: ورزش علاوه بر اینکه برای سلامت جسمانی انسان اهمیت دارد، تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روحانی افراد هم دارد.

 
وی افزود: در ورزش این معنا باید حاصل شود که قدرت درونی که خدا در وجود ما قرار داده، همراه با آن حرکت جسمانی که از آن بهره‌مند هستیم نمایان شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که به طور معمول در ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های باستانی و سنتی این دو روحیه و توانمندی در کنار هم قرار می‌گیرند، گفت: برخی از حرکت‌ها در ورزش هستند که زمینه تقویت خصلت‌های خوب در بین افراد را فراهم می‌کند.
 
ناصری یزدی در ادامه با بیان این که در ورزش‌های جدید بعضا مشاهده می‌شود که قدرت‌های درونی و روحی آنگونه که باید و شاید در کنار قدرت بدنی پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: خصلت‌هایی همچون گذشت، از خودگذشتگی، همت بلند و سخت کوشی از جمله ویژگی‌های خوبی است که ورزش می‌تواند برای انسان به دنبال داشته باشد و در مقابل برخی خصائص بد از جمله غرور هم ممکن است به وجود آید.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر این که ورزش‌های پلهوانی در ابتدا خصلت‌های بد را از انسان دور می‌کند و پس از آن خصلت‌های خوب را در وجود وی نهادینه می‌کرد گفت: کوچک ساختن درب زورخانه‌ها به همین دلیل است که ورزشکار حتما برای ورود خم شود و غرورش را بشکند و وارد ورزش شود و برای خروج هم اگر تعریفی از وی شده دوباره با خم شدن غرورش را کنار بگذارد و همچنان سادگی را پیشه کار خود نماید.
 
وی با بیان این که همه ورزشکاران و قهرمانان در گذشته اسوه خود را امام علی(ع) می‌دانستند تصریح کرد: علاوه بر ورزشکاران، ادبا، فقها، دانشمندان و همه افراد جامعه آن حضرت را الگوی خود قرار داده بودند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: صفت‌های خوبی از جمله گذشت، ایثار، ازخودگذشتگی و صداقت مسائلی بود که به صورت نمایان در وجود ورزشکاران قدیم بود و خدمت به مردم را برای خود افتخار می‌دانستند.
 
ناصری یزدی با بیان این که این خصلت‌ها در اصل ورزش نهادینه شده گفت: واقعا عجیب است که الان دیده می‌شود برخی ورزشکاران در هنگام مسابقات از جمله فوتبال به جای اینکه نمونه گذشت باشند، با یکدیگر به دعوا و جدل می‌پردازند.
 
امام جمعه یزد عشق به خدا و عشق به مردم را از دیگر صفت‌های ورزشکاران دانست و عنوان کرد: الان باید ورزش‌هایی که این صفات را تقویت می‌کند، بیشتر مورد توجه قرار گیرند و بیش از پیش به آن پرداخته شود.
 
وی با اشاره به این که توجه به ارزش‌های دینی به ویژه نماز یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در ورزش‌های مختلف باید به آن توجه شود گفت: در برخی از کشورهای اسلامی برای تیم‌های ورزشی خود نمازخانه درست می‌کنند تا هنگام نماز بتوانند به وظیفه شرعی خود عمل کنند ولی در ایران کمتر این موضوع دیده می‌شود.
 
ورزشهای پهلوانی نه تنها در داخل کشور باید تقویت شود بلکه باید زمینه‌ای ایجاد کنیم که این ورزش در دیگر کشورهای جهان هم با همین ارزش‌های دینی ترویج یابد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..