از گربه‌ها غافل نشوید

سرپرست مرکز بهداشت یزد: بر اساس آمار ۵۶ درصد حیوان گزیدگی‌ها در شهرستان یزد ناشی از گزیدگی گربه‌ها است.

به گزارش یزدی نیوزسیدعلی اکبر موسوی در نشست کمیته کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان گفت: بر اساس آمار‌های کشوری ۹۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها از سوی سگ‌های ولگرد صورت گرفته، اما در شهرستان یزد ۵۶ درصد حیوان گزیدگی‌ها مربوط به گزیدگی گربه‌ها است

وی افزود: در شش ماهه‌ی نخست امسال بیش از هزار و صد مورد حیوان گزیدگی در شهرستان یزد گزارش شده است.
حمیدرضا رحیم دل رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد نیز در این نشست اظهارداشت: روزانه حدود ۳۰ حیوان ولگرد توسط شهرداری از سطح شهر جمع آوری می‌شوند که پس آن به پناهگاه‌های نگهداری حیوانات ولگرد تحویل داده می‌شوند.
رحیمدل اضافه کرد: تا دوماه آینده پناهگاه سگ‌های بلاصاحب یزد به منظور ساماندهی و کتترل سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
سید محمد رستگاری فرماندار یزد نیز در پایان با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی جامعه در خصوص حیوان گزیدگی و اقدامات درمانی، افزود: آموزش نحوه برخورد با حیوانات ولگرد و نیز لزوم مراجعه به مراکز درمانی پس حیوان گزیدگی باید برای اقشار مختلف مردم و به ویژه دانش آموزان تبیین شود چراکه شناخت برخی از بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان سبب کاهش به مخاطره افتادن سلامت انسان می‌شود.
رستگاری ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده حیوانات بلاصاحب از قبیل سگها ، شهرداری‌های منطقه خود را مطلع سازند، تا نسبت به جمع آوری این حیوانات اقدام شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسبما

بخش نظردهی بسته شده است..