معاون هنری حوزه هنری:

حوزه هنری باید به کانون فعالیت‌های فرهنگی در استانها تبدیل شود

معاون هنری حوزه هنری گفت: حوزه هنری می‌تواند کانون فعالیت‌های فرهنگی استانها باشد و این اتفاق از طریق ارتباط گیری و تعامل مناسب می‌تواند رخ دهد.

به گزارش یزدی نیوز مجدالدین معلمی، در جمع مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با محققان ادبیات پایداری نسبت به فعالیت بیشتر در این حوزه اظهار داشت: مجموعه واحدهای پایداری باید تلاش کنند تا با یک رویکرد جدید و تلاش دوچندان طبق نظر و منویات رهبری اقدام کنند.

 
وی با بیان اینکه به ادبیات پایداری در مجموعه حوزه هنری باید توجه جدی شود، عنوان کرد: در گام نخست مسئولان پایداری استانها باید واحد پایداری را از امور کارمندی دور کنند و نباید صرفاً به دنبال ارائه گزارش و آمار تعداد برگزاری برنامه‌ها باشند چراکه با کارهای سطح پایین و بی کیفیت روبرو خواهیم شد.
 
معلمی ادامه داد: باید به محتوای غنی، متنوع و جذاب با نگاه جدید در برنامه‌های پایداری توجه جدی کرد.
 
وی به ویژگی‌های بخش پایداری استانها اشاره کرد و گفت: تنها واحدی که می‌تواند در ورود نیروها و فراهم آوردن گستره جدید به حوزه هنری مؤثر عمل کند، واحد پایداری است و از این ظرفیت مطلوب می‌توان بهره ببرد تا زمینه ورود نیروها و استعدادهای جدید و حتی تزریق نیروی انسانی با انگیزه فراهم شود.
 
معاون هنری حوزه هنری ادامه داد: حوزه هنری می‌تواند به واسطه فعالیت مؤثر، کانون فعالیت‌های فرهنگی استانها قرار بگیرد و این اتفاق از طریق ارتباط گیری و تعامل مناسب می‌تواند انجام شود.
 
وی واحد ادبیات پایداری را محلی مناسب برای پاتوق افراد ارزشی و حزب اللهی دانست و ادامه داد: با شناسایی مؤسسه‌های فرهنگی هنری همسو با سیاست‌های حوزه هنری می‌شود تغییرات مناسبی را در بُعد فعالیت‌های دفاتر پایداری در سطح استان بوجود آورد چرا که فعالیت در حوزه پایداری می‌تواند پُل مناسبی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای حضور در حوزه هنری باشد.
 
معلمی به پتانسیل موجود در بخش پایداری مراکز استانها اشاره کرد و گفت: این بخش می‌تواند با برنامه‌ریزی و تعامل، تبدیل به شلوغ ترین و پرمراجعه‌ترین واحد در حوزه هنری شود.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: واحد پایداری نباید نسبت به سایر واحدهای هنری مراکز استانی بی‌تفاوت باشد، باید با تعامل و ارتباط مناسب برنامه‌های بخش پایداری و حتی معرفی سوژه‌های ناب این بخش به سایر واحدها به شکل مناسب انجام شود. این اتفاق هم در تولید، اثر مطلوب می‌گذارد و هم بر غنای فعالیت‌های پایداری می‌افزاید.
 
معاون هنری حوزه هنری یکی از راه‌های معرفی محصولات پایداری را بهره‌گیری از هنرمندان دانست و خاطرنشان کرد: آثار معروف را به هنرمندان معرفی کنید تا از محتوای آنها برای تولید اثر در سایر بخش‌ها استفاده کنند.
 
وی تعامل و ارتباط گیری با مخاطب را یکی از راه‌های پیشرفت در بخش پایداری برشمرد و ادامه داد: مسئولان پایداری خودشان نیز باید به سطح اطلاعاتی بالایی دست پیدا کنند و این کار با مطالعه و به روز بودن اطلاعات حوزه کاری خودشان اتفاق خواهد افتاد.
 
معلمی به تولید محتوا برای سایر واحدها از طریق بخش پایداری اشاره کرد و گفت: کتاب‌های خوب تولید حوزه و نقاط طلایی و قله‌های داستان آنها را انتخاب و به هنرمندان برای بهره‌برداری از سوژه در کارهای خود معرفی کنید.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..