رئیس حوزه هنری:

دشمن درصددتحریف تاریخ انقلاب است/تلاش برای ثبت خاطرات علمای مبارز

رئیس حوزه هنری کشور گفت: دشمن در صدد تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است و حوزه هنری تلاش می کند تاریخ انقلاب را با استفاده از ابزار هنر ماندگار کند.

به گزارش یزدی نیوز محسن مومنی شریف  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت خاطرات و لزوم ثبت و ماندگاری آن‌ها اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب خودشان در این زمینه پیش‌قدم شدند و وقتی را برای ثبت و ضبط خاطرات اختصاص داده‌اند.

 
وی با بیان اینکه دشمن در صدد تحریف تاریخ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: باید تاریخ و خاطرات مبارزات دوران انقلاب و دفاع مقدس مستند و ماندگار شود زیرا دشمن می‌‎خواهد این تاریخ پرافتخار را به گونه‌ای دیگر تبیین کند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.
 
مومنی شریف با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ۱۰۰ برابر شدن فعالیت‌ها در این عرصه افزود: جوانان و فعالان حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری، اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارند و تاکنون در حوزه هنری اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.
 
رئیس حوزه هنری، ثبت نشدن خاطرات برخی از علمای فقید که در انقلاب تأثیرگذار بودند را خسارت خواند و گفت: ثبت و ضبط خاطرات علمای مبارز همچون آیت الله ناصری و خاطرات رزمندگان به ویژه کسانی‌ که نقش مؤثری در دفاع مقدس داشتند امری ضروری است.
 
مؤمنی‌ شریف ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار امیدواری کرد: کتاب خاطرات آیت الله ناصری که به همت حوزه هنری یزد در دست تدوین است هر چه زودتر منتشر شود.
 
وی خاطرات این یار دیرین امام و رهبری را منحصر به فرد دانست و افزود: مبارزات پیش از انقلاب، بهره‌مندی از محضر بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند پس از انقلاب از ویژگی‌هایی است که این اثر را متمایز ساخته است.
 
مؤمنی شریف عنوان کرد: حوزه هنری یزد همواره از انفاس علما و روحانیون از جمله آیت الله ناصری، مرحوم صدوقی امام جمعه فقید یزد و مرحوم محمدحسین بهجتی(شفق) بهره‌مند بوده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..