مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانهای حوزه هنری:

مفاد بیانیه گام دوم انقلاب سرفصل‌ اصلی فعالیت‌های استان ها باشد

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانهای حوزه هنری گفت: شهدا و مفاد گام دوم انقلاب می‌تواند به عنوان سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های استان ها باشند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد قاسمی پور  در نشست تخصصی مسئولان ادبیات پایداری مراکز استانی با اشاره به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ارج نهادن جایگاه والای رزمندگان و ایثارگران گفت: خدا را شاکرم که در روز نخست این نشست با ایده و فکر همکارانم در حوزه هنری یزد با حضور در مراز شهدا و آشنا شدن با یک رفیق آسمانی آغاز شد.

 
وی به تشریح برنامه‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استانها پرداخت و افزود: بنای دفتر بر این است که با ترسیم اهداف پیش رو در سال آینده و سال‌های آتی افق کاری خود را مشخص کند.
 
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانها ادامه داد: خوشبختانه روند فعالیت‌های دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانها به‌گونه‌ای بوده که پیشرفت و تحول در آنها کاملا مشهود به نظر می‌رسد.
 
قاسمی‌پور اظهار داشت: باور پذیر بودن مراکز استانی در تولد و خلق آثار و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه ادبیات پایداری تقریبا محقق شده است. ما در برخی استانها، نهاد پیشرو بوده‌ایم و با بسیاری از نهادها و سازمان‌ها تعامل مناسبی داشته‌ایم و همین موضوع سبب شده تا نهادها برای اجرای برنامه در این زمینه با حوزه هنری همکاری مشترک داشته باشند.
 
وی مسیرفعالیت‌های مراکز استانی را مطلوب و مبارک خواند و گفت: شرایط استانها به سمتی حرکت کرده که می‌توانند به طور مستقل و کامل به ثبت، ضبط و تولید محتوا بر اساس زبان و رسوم و عقاید آن منطقه بپردازند و این خاطرات جمع‌آوری شود.
 
قاسمی پور به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در خصوص توجه به موضوعات دیده نشده در جنگ یا کمتر پرداخته شده مانند سبک زندگی، خانواده و جوانان مناسب است تا استانها به این موارد اهتمام ویژه داشته باشند.
 
وی موضوع شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و شهدای پایداری را نیز از سوژه‌های کمتر پرداخته شده عنوان و تأکید کرد: موضوعات مذکور و همچنین مفاد گام دوم انقلاب می‌تواند به عنوان پروژه و سرفصل‌های اصلی در ادامه فعالیت‌های پیش رو در نظر گرفته شود.
 
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل اموراستانها در پایان به نقش محوری و مهم مساجد و تأثیرگذار بودن آنها در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: در بسیاری از جریانات انقلاب و دفاع مقدس و موضوعات پیرامونی آن، برخی از مساجد استانها به عنوان پایگاه اصلی تجمعات انقلابی بوده که می‌تواند به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی برای جمع آوری خاطرات در نظر گرفته شود.
 
در ادامه گزارش تدوینی فعالیت‌های مراکز استانی در حوزه تحقیق، تولیدات، آموزش، نقد و شب خاطره توسط اکرم صدیقی مسئول دفترپایداری خراسانی شمالی ارائه شد. سپس هریک از مسئولان دفاتر پیشنهادات، نظرات و فعالیت‌های انجام شده و در دست اجرای واحد خود را بیان کردند.
 
نهمین نشست تخصصی مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری ۱۲ تا ۱۵ مهرماه به میزبانی حوزه هنری یزد در حال برگزاری است.
 
منبع:خیرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..