زیست‌بوم نوآوری در صنعت نساجی رونق می‌گیرد

تفاهم‌نامه همکاری ایجاد نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته در کشور میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری یزد منعقد شد.

به گزارش یزدی نیوزتفاهم‌نامه همکاری ایجاد نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور به امضای پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و محمدعلی طالبی استاندار یزد رسید.

 
این مرکز به عنوان نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته در استان یزد راه‌اندازی خواهد شد و هدف از تاسیس آن، بسترسازی برای کاربردی کردن نوآوری و فناوری در صنعت نساجی و شناسایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه کاربردی است.
 
از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به بسترسازی برای بازارسازی و توسعه بازار محصولات حوزه صنعت نساجی و حمایت از شکل‌گیری ایده‌های نو و ارائه خدمات فنی و تخصصی به مخاطبان اشاره کرد.
 
نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته به آن با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری یزد، انجمن نساجی، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در فضایی به مساحت حدود یک هزار و ۷۰۰ متر مربع در محل هنرستان نساجی شهید ابراهیمی استان یزد راه‌اندازی می‌شود. مفاد تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن آن در قالب کارگروهی مشترک، متشکل از نمایندگان طرفین تفاهم‌نامه پیگیری خواهد شد.
 
 
منبع:ابسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..