استاندار یزد:

جامعه امروز ما نیازمند حضور روحانیت در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است

استاندار یزد در همایش تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده دفاع مقدس با اشاره به ‌اینکه روحانیت در دفاع مقدس نقشی بی بدیل را ایفا کردند، تاکید کرد: جامعه امروز ما نیازمند حضور روحانیون در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و فعالیت در فضای مجازی است.

به گزارش یزدی نیوزهمایش تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده دفاع مقدس در استان یزد با حضور "آیت‌الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی" رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی ‌و جمعی از مسئولان و مدیران استان در پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: روحانیت در دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفاء کردند که هیچ قشر و گروه دیگری نمی توانست آن را به درستی انجام دهد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: کارکردی که روحانیت معزز در دفاع مقدس داشت کارکردی چندوجهی بود چرا که از یک طرف شاهد تبلور همراهی روحانیون با همه اقشار و گروه‌های مختلف در دفاع از سرزمین، آیین و ارزش های انقلابی‌ما‌ن بودیم و از طرف دیگر روحانیت در دفاع مقدس پاسخگوی نیازها و مسائل و موضوعاتی بودند که طبعاً رزمندگان نیز مانند هر قشر و گروه دیگری در جامعه به آن نیاز پیدا می کردند.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: کارکرد دیگر حضور روحانیت ‌در هشت سال جنگ تحمیلی، افزایش روحیه رزمندگان اسلام بود زیرا وقتی روحانیت در کنار مردم در جبهه ها حضور پیدا می کردند روحیه رزمندگان برای دفاع از کشور در برابر متجاوزان، نظامیان بعثی و همه گروه ها و کشورهای پشتیبان عراق بیشتر می‌شد اما این افزایش روحیه تنها در جنگ ‌نبود بلکه در اسارتگاه های رژیم بعثی هم شاهد آن بودیم.
"طالبی" خاطرنشان کرد: وقتی خاطرات آزادگان را مرور می کنیم، نقش روحانیت را بسیار برجسته می‌بینیم به گونه‌ای که حتی جان بسیاری از آزادگان ما در زندان‌های عراق مدیون نقشی است که روحانیون ایفاء کردند که چهره شاخص آن را می‌توانیم در "‌‌مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی" مشاهده کنیم.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین وجه تمایز دفاع مقدس را حضور همه اقشار و گروه‌ها و همه کسانی دانست که دل در گرو دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی و انقلابی داشتند و گفت: شاید کسانی ‌مترصد این بودند که نسبت به روحانیون این بهانه را بگیرند که در صحنه هایی مانند جنگ حضورشان کمرنگ است اما شاهد بودیم که نه تنها حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پررنگ بود بلکه طبق آمار به نسبت جمعیت، روحانیت از حضور پررنگ‌تری در دفاع مقدس برخوردار بودند و تعداد آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران این قشر هم بر این مهم تاکید دارد.
 
 
توجه به روحیه همراه و در کنار مردم بودن روحانیت
 
 
"‌طالبی" بیان کرد: امروز همراه و در کنار مردم بودن باید در مسیر فعالیت روحانیت معزز مورد توجه قرار گیرد و چنین نقشی از روحانیون عزیز در جامعه متصور است که برگزاری همایش‌های این‌چنینی می‌تواند ما را به این نقش ها و جایگاه ها بیشتر نزدیک کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: وجه تمایز روحانیت شیعه با ر‌وحانیت دیگر ادیان همین حضور آنها در جامعه و در کنار مردم بودن و تحولات اجتماعی و سیاسی است و اگر ما به تاریخچه تحولات یک قرن گذشته ایران نگاه کنیم می‌توانیم نقش برجسته "‌مرحوم آیت الله طباطبایی" و ‌"‌مرحوم آیت الله شیخ فضل الله نوری" در شروع و تداوم انقلاب مشروطه، نقش "‌مرحوم آیت الله کاشانی" در ملی شدن صنعت نفت، نقش اساسی حضرت امام(‌ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش مقام معظم رهبری در تحولات بعد از انقلاب و دفاع مقدس را مشاهده نماییم.
"طالبی" خاطرنشان کرد: ر‌وحانیت معزز در صف اول تصمیم‌گیری دفاع مقدس نیز مسئولیت و وظیفه خود را به خوبی ایفا کردند که می توان به نقشی که امام راحل در راهبری جنگ داشتند، نقش رهبر فرزانه انقلاب به عنوان رئیس شورای عالی دفاع در طول دوران دفاع مقدس، نقش "مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی" به عنوان فرمانده جنگ و نقش "حجت الاسلام والمسلمین روحانی" ‌رئیس جمهور محترم به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (‌ص) اشاره کرد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: جامعه امروز ما نیازمند حضور روحانیون در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و فعالیت در فضای مجازی است، عرصه فعالیت روحانیون نباید به قشر و مردم خاصی محدود شود ‌و امیدواریم با همین روحیه در کنار مردم و همراه جامعه بودن شاهد نقش آفرینی و اثرگذاری روحانیت معزز در همه صحنه‌های مختلف باشیم.
گفتنی است در این همایش از سالها تلاش و مجاهدت "آیت الله ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در چهل سال حیات طیبه انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های ۶۵ روحانی رزمنده دفاع مقدس در استان یزد تجلیل شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..