استاندار یزد مطرح کرد؛

تلاش برای رفع ضعف تبلیغ گردشگری یزد/گردشگری فرصت نامحدود کاهش نرخ بیکاری در یزد

استاندار یزد گردشگری را یکی از اولویت‌های توسعه این استان برشمرد و از این صنعت به عنوان نسخه شفابخش جهت اشتغالزایی قشر وسیعی از بیکاران این استان یاد کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» به مناسبت روز جهانی گردشگری با تاکید بر این که گردشگری یکی از اولویت‌های توسعه استان یزد محسوب می‌شود، گفت: گردشگری در سند آمایش استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و جزو محورهای توسعه‌ای برنامه‌ی ارائه شده به دولت محسوب می‌شود.

 
وی جاذبه‎ها، آثار و ابنیه تاریخی و اکوسیستم یزد را از ظرفیت‌های مهم این استان خواند و تصریح کرد: این ظرفیت‌ها که گردشگری را به یکی از اولویت‌ها و محورهای توسعه استان تبدیل کرده‌اند، نیازمند تامین تسهیلات و امکاناتی شامل زیرساخت‌های اقامتی، حمل و نقل و سایر به منظور فراهم کردن شرایط حضور بیشتر گردشگران است.
 
طالبی در این رابطه به رشد قابل توجه بوم‌گردی‌ها، مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های استان در سال‌های اخیر اشاره و اضافه کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی و هوایی با توجه به موقعیت جغرافیایی یزد در کشور از شرایط قابل توجهی برخوردار است و امکان انجام پروازهای مستقیم از یزد به کشورهای دیگر و بالعکس نیز با وجود نامشخص بودن محدودیت‌ها و موانع موجود، در حال پیگیری از سوی مسئولان استان است.
 
استاندار یکی از نقاط ضعف گردشگری استان یزد را تبلیغات در این حوزه خواند و اظهار کرد: البته با وجود این ضعف، اقدامات خوبی مانند حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و معرفی یزد با هماهنگی بخش خصوصی در حال انجام است.
 
وی به محدودیت اعتبار دولت در زمینه تبلیغات گردشگری اشاره کرد و افزود: با این حال به کمک بخش خصوصی اقداماتی مانند راه‌اندازی سایت‌های گردشگری به زبان‌های خارجی مختلف و همچنین معرفی گردشگری یزد در سازمان‌های بین‌المللی و سفارتخانه‌های خارج از کشور صورت گرفته است.
 
طالبی رونق صنعت گردشگری را پاسخگوی مناسبی جهت اشتغالزایی قشر وسیع بیکاران در یزد دانست و خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری متناسب با نوع و ترکیب افراد فاقد شغل در استان می تواند قشر گسترده‌ای از بیکاران به ویژه نیروهای تحصیل‌کرده را پوشش داده و صاحب شغل کند.
 
وی ادامه داد: گردشگری برخلاف حوزه صنعت که با محدودیت‌هایی نظیر آب و زمین روبروست و بهره‎برداری از آن بازه مشخصی دارد، به هر اندازه که زیرساخت‌های گردشگری مهیا و بر رونق اقتصاد گردشگری افزوده شود، می‌تواند اشتغالزایی افراد بیشتری از جامعه را فراهم کند.
 
استاندار نقش رونق صنعت گردشگری در استان یزد را نه تنها در ایجاد اشتغال برای قشر فارغ‌التحصیل دانشگاهی این استان، بلکه در اشتغالزایی نیروهای بومی استان و کاهش نرخ بیکاری یزد قابل توجه خواند.
 
وی هم راستا کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری در استان را از مهمترین اقدامات استان در زمینه توسعه این صنعت درآمدزاعنوان کرد و گفت: هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مختلف استان می‌تواند تعارضات و اختلاف‌نظرهای موجود را به تفاهم و تعامل تبدیل کند و به خلق و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود منتج شود.
 
طالبی با تاکید بر ضرورت حمایت تسهیلاتی از برخی طرح‌های گردشگری استان نیز بیان کرد:  مذاکراتی با بخش‌های مختلف کشور بویژه وزارت میراث فرهنگی و بانک‌ها انجام شده و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در حال پیگیری است.
 
وی افزود: البته علاوه بر این نیز جلسات متعدد دیگری در زمینه اتمام و اجرا و تکمیل برخی از طرح‌های گردشگری استان در حال انجام است.
 
استاندار در پایان در این خصوص متذکر شد: طرح‌هایی مانند ایجاد هتل، اماکن تفریحی، کمپ‌های گردشگری و سایر طرح‌هایی که منجر به جذب گردشگر بیشتر به استان می‌شوند، تعهداتی را در حوزه گردشگری بوجود می‌آورند که تکمیل و اتمام آن‌ها در اولویت است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..