بهره‌برداری از ساختمان جدید مرکز توانبخشی جانبازان یزد تا دهه فجر

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ابراز امیدواری کرد که پس از سال‌ها پیگیری برای ساخت و تکمیل ساختمان جدید و استاندارد مرکز توانبخشی جانبازان ضایعه نخاعی یزد، این مرکز در صورت همکاری پیمانکار تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش یزدی نیوزاستان یزد در راه حفظ اسلام و انقلاب و دفاع از حریم ولایت و وطن در عرصه‌های مختلف ۹ هزار و ۶۸۵ جانباز داشته است که از این تعداد  ۱۷۳ نفر در گروه جانبازان بالای ۷۰ درصد قرار دارند.

 
۲۱ نفر از جانبازان ۷۰ درصد استان نیز دچار ضایعات نخاعی از دوران جنگ تحمیلی هستند که هم‌اکنون در مرکز توانبخشی ثامن الائمه(ع) یزد نگهداری و از خدمات درمانی و فرهنگی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.
 
البته سالهاست که ساختمان قدیمی و غیراستاندارد این مرکز ارائه خدمات مناسب به این جانبازان را با دشواری‌ها و مشکلاتی مواجه کرده لذا طی سال‌های گذشته وعده‌های مختلفی در رابطه با ساخت مرکزی استاندارد در مجاورت ساختمان فعلی از سوی مسئولان استان داده می‌شد تا این که سرانجام، عملیات عمرانی این مرکز همزمان با سالروز فتح خرمشهر در سال جاری با حضور مسئولان آغاز شد.
 
بازه زمانی اجرای این طرح که در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع و در سه طبقه برای بهره‌برداری و استفاده جانبازان ضایعه نخاعی در حال ساخت است، هشت ماه در نظر گرفته شده و مقرر است تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
 
«احمد ابراهیمی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در مورد روند پیشرفت این طرح می‌گوید: خوشبختانه مراحل تکمیلی این طرح در حال انجام است و امیدواریم براساس زمان از پیش تعیین شده تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شود.
 
این مسئول اضافه می‌کند: خوشبختانه مشکل خاصی در زمینه اجرای این طرح وجود ندارد و تمام تلاش ما این است که با سرعت بخشیدن به کار از سوی پیمانکار، ساختمان جدید و استانداردی همانطور که در شان مقام جانبازان است، برای آنها در زمان تعیین‌شده آماده شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..