اجرای طرح ساماندهی پسماند‌های ساختمانی در یزد

گود و خاک برداری بدون اجازه شهرداری و دستگاه‌های مرتبط در شهر یزد ممنوع است.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست کارگروه پسماند استان یزد با اشاره به این که همه افراد و نهاد‌ها باید برای هر فعالیتی در شهر یزد مجوز لازم را دریافت کنند، گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید همکاری لازم در این خصوص را دستور کار خود قرار دهند

صادقیان افزود: کنترل تخلفات ساختمانی، صدور پروانه ساختمانی برای زمین‌های مشاع و عدم ورود پرونده‌های بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز از جمله اقدامات استانداری در این راستا است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین با اشاره به تفکیک زباله از مبدا در راستای ساماندهی پسماند‌های شهری گفت:استانداری در زمینه مدیریت پسماند‌های شهری نیز آمادگی حمایت از شهرداری را دارا است.
وی به جابه جایی گود جدید زباله به عنوان یکی از ضرورت‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: در استان یزد سه گود مجاز تخلیه زباله در محل های منطقه یک ،دو و سمت جاده دربید تعبیه شده است و با رانندگان متخلف طبق قانون برخورد  و خودروی آنها بین یک تا ده هفته توقیف می شود. مدیریت پسماندها در شهر یزد با راه اندازی سامانه ای در تاریخ سی و یکم شهریورماه هوشمند شده و تا سه ماه آینده کار رصد کاملا هوشمند انجام می شود و همچنین ده دوربین در شهر یزد کار رصد را انجام می دهند.
روزانه ۷۰۰ تن نخاله ساختمانی در یزد تولید می‌شود.
همچنین روزانه ۱۰ تن پسماند خشک از منازل یزد تحویل گرفته می‌شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..