برچیدن ۱۵ مدرسه خشت و گلی در نخستین شهر خشتی جهان

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به حذف 15 مدرسه خشت و گلی و جایگزینی آنها با فضاهای آموزشی مناسب، از بهره‌برداری 134 کلاس درس جدید همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عارفی» در مراسم افتتاح یک مدرسه خیّری در روستای اسفندآباد ابرکوه با بیان این که ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی این استان خیّرساز هستند، از بهره‌برداری ۱۳۴ کلاس درس جدید در قالب ۱۸ طرح آموزشی با مشارکت خیّران و زیربنای حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع در استان همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

 
وی افزود: تا بهمن‌ماه ۹۸ در استان یزد شاهد بهره‌برداری از ۴۱ فضای آموزشی، فرهنگی و پرورشی در قالب ۳۳۸ کلاس درس با زیربنای حدود ۵۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با مشارکت خیرین و دولت خواهیم بود.
 
عارفی اشاره به وجود ۳۰۰ طرح نیمه‌تمام آموزشی در استان، اولین اقدام نوسازی مدارس استان را پیگیری افزایش اعتبارات عمرانی ذکر کرد و گفت: طی سه سال گذشته اعتبارات عمرانی ملی استان با افزایش ۷ برابری به ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
 
وی از تخصیص اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی شهرستان ابرکوه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی در بخش بهمن در این شهرستان نیز به زودی یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ایجاد خواهد شد.
 
مدیر کل نوسازی مدارس استان همچنین از حذف بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا قبل از شروع فصل سرما خبر داد و تأکید کرد: امسال فضاهای آموزشی مناسب بجای ۱۵ مدرسه خشت و گِلی در استان با اعتباری بالغ ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ارزی کشور جایگزین شد.
 
«محمد کاظمی نسب» فرماندار ابرکوه نیز از همراهی مسئولان در ستاد طرح مهر ۹۸ با محوریت مدیریت آموزش‌ و پرورش در سازمان‌دهی بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز و ۷۰۰ معلم در ۱۰۷ واحد آموزشی تقدیر کرد و گفت: اولیاء دانش‌آموزان به ‌خوبی مشکلات آموزش‌ و پرورش در زمینه تجهیزات، نیروی انسانی و فضای آموزشی را درک می‌کنند که شایسته تقدیر است.
 
«محمدعلی کریمی» رییس آموزش ‌و پرورش ابرکوه نیز عنوان کرد: تقارن ماه مهر و محرم این پیام ویژه را برای ما دارد که جامعه هر روز نیازمند رشادت و دفاع از ارزش‌ها است. اگر روزی نیاز به سردارانی همچون باکری‌ها و همت‌ها یا بعد از آن شهریاری‌ها بود، آنان در صحنه حضور یافتند و امروز نیز سرزمین ما نیازمند سردارانی است که از منافع این ملت در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی دفاع کنند.
 
وی اضافه کرد: امروزه یکی از دغدغه‌های آموزش ‌و پرورش و دانش‌آموزان، تعامل اجتماعی و یاد گرفتن زندگی اجتماعی در کنار یکدیگر است. روزی دانش‌آموزان این سرزمین مدافع خاک و ناموس وطن بودند و امروز نیز دانش‌آموزان باید مدافع داشته‌های این کشور در همه عرصه‌ها باشند.
 
کریمی ضمن تقدیر از اقدام خیر مدرسه‌ساز «قدمعلی شمس اسفندآبادی»، تصریح کرد: زمانی که یک خیّر با نیت خیرخواهانه اقدام به ساخت مدرسه می‌کند، رسالت دانش‌آموزان در فراگیری علم، فرهنگ و حفظ ارزش‌ها بیشتر می‌شود.
 
وی یادآور شد: حدود ۲۵ درصد فضای آموزشی شهرستان ابرکوه خیری است که ۲۵ درصد آن در منطقه اسفندآباد ساخته شده است و نشان می‌دهد که این منطقه در آینده مهد انسان‌های بزرگ خواهد بود.
 
 گفتنی است؛ مدرسه پسرانه «علی بن ابیطالب» در مقطع متوسطه با همت «قدمعلی شمس اسفندآبادی» و صرف هزینه‌ای معادل ۲۲ میلیارد ریال در قالب شش کلاس درس ساخته و با حضور مسئولان افتتاح شد.
 
این خیرمدرسه‌ساز پیش‌ از این نیز مدرسه دخترانه‌ای را با نام «فاطمه الزهرا» با سرمایه‌ای بالغ ‌بر ۱۴ میلیارد ریال در شش کلاس درس در همین روستا ساخته بود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..