اجرای برنامه‌های متنوع برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس توسعه کتابخانه‌های کلاسی ضروری است.

به گزارش یزدی نیوزسرداری در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس گفت: طرح توسعه کتابخانه‌های کلاسی، چند سالی است در مدارس آغاز شده و برای تداوم و توسعه آن به مشارکت خیران نیازمندیم.

وی از برگزاری مسابقات کتابخوانی با عنوان دانایی و توانایی در مدارس خبر داد و افزود: در این طرح کتاب‌هایی به دانش آموزان معرفی می‌شود و دانش آموزان با مطالعه کتاب معرفی شده در مسابقه شرکت می‌کنند.
 
 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مسابقه عطر انتظار با موضوع و مفاهیم مذهبی به ویژه آشنایی با حضرت امام عصر (عج) نیز امسال ادامه می‌یابد.
 
سرداری برپایی نمایشگاه ۵۰ هزار مدرسه ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اعزام مربیان به نمایشگاه فصلی کتاب استان و کشور با هدف آشنایی آنان با کتاب‌ها و نشریات جدید را از دیگر فعالیت‌های امور تربیتی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی عنوان کرد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: اعزام کتابخانه‌های سیار به مناطق روستایی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آماده سازی کتابفروشی شهید فهمیده برای توزیع کتاب به مدارس و بهره‌گیری از انتشارات منادی تربیت برای انتخاب کتاب‌های ویژه گروه‌های سنی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس در سالجاری است.
 
در استان یزد بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..