رونق برداشت طلای سبز در خطه کویری یزد

پسته کاران یزدی ، امسال ۳۰ درصد بیشتر از پارسال پسته از باغ‌های خود برداشت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزمدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۵۱ هزار هکتار از باغات استان یزد زیر کشت پسته قرار دارد که ۷۵ درصد از این سطح معادل ۴۱ هزار هکتار بارور و ۱۰ هزار باقی مانده آن به صورت نهال است.

اکبر شیخ علیشاهی پیش بینی کرد ،  امسال ۵۳ هزار و ۳۰۰ تن پسته از باغات استان برداشت شود که نسبت به پارسال، با رشد ۳۰ درصدی همراه است.
وی گفت: شهرستان خاتم با ۱۷ هزار هکتار ، اردکان با ۱۰ هزار هکتار، مهریز با شش هزار و تفت با شش هزار هکتار ، بیشترین سهم تولید پسته را در استان یزد به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: اکبری، احمد آقایی، کله قوچی و فندقی مهمترین ارقام تولیدی پسته در استان یزد است.
شیخ علیشاهی گفت: با توجه به کمبود بارندگی و خشکسالی‌های پی در پی، کشاورزان یزدی برای جبران این مشکلات، چند سالی است که گیاهان کم آبخواه مانند محصولات گلخانه‌ای، پسته، انگور، گیاهان دارویی، زعفران، گل محمدی، زیره و کنجد را کشت می‌کنند.
وی افزود : رشد ۳۰ درصدی برداشت پسته در استان یزد از نظر سطح زیر کشت پس از استان‌های کرمان و خراسان رضوی جایگاه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است . 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..