رئیس شورای فرهنگ عمومی میبد:

تمام نهادها و دانشگاه‌ها برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس اهتمام کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی میبد با تاکید بر اینکه هر چه داریم از برکت انقلاب و دفاع مقدس است، گفت: تمام نهادها و دانشگاه‌ها برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس اهتمام کنند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام علیرضا اعرافی  در شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس روحیه جهادی را در میان رزمندگان، فرماندهان و حتی مردم و مسئولان در آن دوران ایجاد کرد و امروز به برکت آن دوران، به دستاوردهای عظیمی دست یافته ایم.

 
وی بیان کرد: کشور ما امروز اگر در زمینه قدرت دفاعی به خود متکی است و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده، به برکت خون شهدا و تجربیاتی است که در دوران دفاع مقدس کسب شد.
 
رئیس حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: قدرت دفاعی امروز ایران اسلامی، به برکت خون شهدا و با کمک دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان محقق شده و به سطحی از قدرت نظامی رسیده ایم که دشمن از آن واهمه دارد.
 
اعرافی، دفاع مقدس را نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس به زندگی و تاریخ کشور ما حیات دمیده است.
 
وی تصریح کرد: امروز همه دستگاه ها و نهادها، دانشگاه ها، اصناف و … باید برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس اهتمام داشته باشند و تلاش خود را برای انتقال روحیات و تجربیات آن دوران به نسل امروز به کار گیرند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش پیرغلامان حسینی تاکید کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در ارتقای فرهنگی، معنوی و جایگاه شهرستان تاثیرگذار است.
 
امام جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از موضوعات بسیار مهم اجتماعی و فرهنگی بیان کرد: طلاق امروز به موضوعی مهم در جامعه تبدیل شده زیرا بسیاری از آسیب ها را هم برای زوجین و هم فرزندان طلاق به دنبال داشته است.
 
وی افزود: طلاق در اسلام به عنوان آخرین راه برای زوجینی که دیگر امکان ادامه زندگی با یکدیگر را ندارند، در نظر گرفته شده اما زمانی که حاصل آن فرزندان آسیب پذیر است، امری بسیاری نکوهیده است و تا جایی که امکان دارد نباید اتفاق بیفتد.
 
 در این نشست از طرح پژوهشی طلاق تحت عنوان «بررسی جامعه شناختی و عوامل موثر بر طلاق زوجین» رونمایی شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..