۱۸۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی یزد به بیت‌المال اعاده شد

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۸۴ هکتار و ۸۰۰ متر از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیار ریال به بیت‌المال اعاده شد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در نشست مدیران دادگستری استان یزد اظهار داشت: بیش از ۱۴۷ پرونده در این رابطه طرح و ۴۸ فقره پرونده منتهی به صدور رأی شده است.

 
وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه به هیچ عنوان اجازه دست‌درازی به بیت المال را نمی‌دهد ادامه داد: از مجموع  اراضی اعاده شده به بیت‌المال ۱۵۴ هکتار متعلق به راه و شهرسازی و ۳۰ هکتار و۸۰۰ متر از این اراضی در تولیت منابع طبیعی بوده است.
 
این مقام قضایی، تعداد متهمین پرونده‌های رسیدگی شده را ۸۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در ارتباط با ۶ مورد از اراضی حکم قلع و قمع اجرا شد.
 
 
رئیس کل دادگستری استان، تصریح کرد: دستگاه قضایی ضمن احترام به مالکیت خصوصی افراد، از اموال عمومی و بیت المال صیانت می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب به طُرق مختلف مقاصد شوم خود در زمین‌خواری و تعدی به اموال بیت‌المال را دنبال نمایند.
 
وی تأکید کرد: نمایندگان حقوقی ادارات متولی در امور اراضی باید با اشراف کامل و دفاع متقن در دادگاه روبروی افرادی که به هر روش و دستاویزی چنگ می‌زنند تا به اموال عمومی و بیت‌المال دستبرد بزنند بایستند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..