عضو شورای حوزه‌های علمیه استان یزد:

طلاب برای آگاهی بخشی سیاسی و بصیرت افزایی در جامعه اهتمام کنند

عضو شورای حوزه های علمیه استان یزد، آگاهی بخشی سیاسی و بصیرت افزایی در جامعه را از وظایف خطیر یک طلبه انقلابی دانست و گفت: طلاب انقلابی باید در مسیر تحقق این هدف گام بردارند.

به گزارش یزدی نیوزسید محمدکاظم مدرسی،  در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه حوزه های علمیه باید طلبه تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند، اظهار داشت: حوزه های علمیه از ثمرات انقلاب اسلامی هستند و طلاب باید ضمن شکرگزاری این نعمت قدردان فرصت تحصیل در این مکان‌های مقدس باشند.

 
وی با اشاره به وظایف طلاب علوم دینی به تشریح ویژگی های طلبه انقلابی پرداخت و افزود: آگاهی بخشی دینی یکی از مهمترین وظایف طلاب است و طلاب باید در زمینه های قرآنی، متون اسلامی و روایی اهتمام جدی داشته باشند.
 
مدرسی خاطرنشان کرد: آگاهی سازی سیاسی و بصیرت افزایی نیز از دیگر شاخص های طلبه تراز انقلاب اسلامی است و طلاب علوم دینی باید ضمن تحصیل، این مهم را مدنظر قرار داده و برای تحقق این مهم اهتمام کنند.
 
امام جمعه محمدآباد یزد ادامه داد: اجرای دین در جامعه در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی نیز از دیگر وظایف و مسئولیت طلاب انقلابی است.
 
مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، قیام امام خمینی (ره) و استمرار نظام اسلامی بیان کرد: اگر حوزه های علمیه نبودند، قیام امام خمینی (ره) به نتیجه مطلوب نمی‌رسید.
 
وی تصریح کرد: یکی از هنرهای زیبای امام راحل این بود که اسلام ناب محمدی را از اسلام متحجر و از بین اسلام روشنفکر مآبان و لیبرال‌ها و از لابلای این متون اسلام استخراج کرد و اسلام ناب که همان اسلام اهل‌بیت (ع) است را عرضه کرد..
 
مدرسی تاکید کرد: یکی دیگر از هنرمندی‌های امام این بود که اسلام قرآن و اسلام روایات اهل‌بیت (ع) و اسلام سنت پیغمبر را با مردم ‌سالاری دینی به ‌گونه‌ای تلفیق کردند که نه مردم‌ سالاری توانست به اسلام ضربه بزند و نه اسلام توانست نسبت به مردم‌ سالاری نگاه منفی داشته باشد و رهبر معظم انقلاب هم ادامه‌ دهنده راه امام است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..