مدرس جامعه الزهرا(س) قم:

حجاب یک مسئله امنیتی و سیاسی است/لزوم شناخت راه‌های نفوذ دشمن

مدرس جامعه الزهرا (س) قم گفت: حجاب یک مسئله شخصی نیست بلکه یک مسئله امنیتی و سیاسی است و دشمن نیز روی آن سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش یزدی نیوزحکیمه پهلوانی،  در جمع بانوان ضابط اجرای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مهریز با اشاره به بدعت‌هایی که در دین گذاشته می‌شود، اظهار داشت:  بدعت‌ها و حرام‌های آمیخته چون به تدریج صورت می‌گیرد، قبح آن ریخته و در نظر مردم عادی می‌شود.

 
وی با اشاره به برخی از منکرات رایج در جامعه افزود: در جامعه‌ای که قبح بعضی از منکرات مانند گوش دادن به موسقی حرام به همراه رقص و پایکوبی تا پاسی از شب ریخته شود، این امر عادی می‌شود و همه به راحتی آن را انجام می دهند.
 
پهلوانی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) در مورد نشانه های آخرالزمان ادامه داد: در این دوره جای معروف و منکر عوض می‌شود یعنی منکرات ترویج و به بهانه‌های واهی و توجیه‌های نامعقول، معروف را پنهان می‌کنند.
 
ضابط اجرایی امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: دشمنان برای تغییر ذائقه و سبک زندگی ما تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و انگلیسی‌ها از قدیمی‌ترین دشمنان مسلمانان ایران هستند.
 
وی تاکید کرد: مستر همفر جاسوس انگلیسی تلاش کرد تا با ضرب المثل‌ها و جوک‌های غرض ورزانه بستر اختلافات داخلی در ایران را فراهم کند و ضرب‌المثل‌هایی نظیر «هر کسی را در قبر خودش می‌گذارند» و «موسی به دین خود عیسی به دین خود» و جوک‌هایی که مایه تمسخر قومیت‌های مختلف کشور است، همه از فعالیت‌های فرهنگی علیه کشور ایران در آن دوره است.
 
پهلوانی یادآور شد: شیطان کار خود را گام به گام و به تدریج انجام می‌دهد تا دین را تعطیل کند و مومنان را از انجام فروع دین و احکام واجب باز ‌دارد.
 
وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب حفظ ارکان دین می‌شود به همین دلیل است که نسبت دیگر فروع دین به امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره به دریا است.
 
پهلوانی ادامه داد: آمر به معروف و ناهی از منکر نباید نسبت به منکرات در محیط زندگی، محله و شهر خود بی‌تفاوت باشد و کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، از اولین گروه‌هایی هستند که وارد بهشت می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی در مورد امر به معروف و نهی از منکر به مردم می‌گوییم، بیشتر نهی از منکر در ذهنشان نقش می‌بندد در حالی که روایت است اگر امر به معروف کنید، منکر خود به خود کمرنگ و بی اثر می‌شود.
 
مدرس جامعه الزهرا(س) قم تصریح کرد: سیاستمداران بزرگی در اسرائیل و غرب به حجاب به عنوان یک حربه علیه نظام جمهوری اسلامی نگاه می‌کنند و میلیاردها دلار برای حجاب زدایی از کشورهای اسلامی به ویژه ایران هزینه کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: حجاب یک مسئله امنیتی و سیاسی است؛ پس اگر سوءاستفاده کنندگان بگویند حجاب و بی‌حجابی مسئله شخصی است، یک اشتباه بزرگ مرتکب شده‌اند و ناآگاهانه به نظام و امنیت کشور لطمه وارد کرده اند.
 
پهلوانی خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید اطلاعات عمومی و شناخت کافی و صحیح از معروف‌ها و منکرات داشته و توان پاسخگویی به شبهات را داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: از گناهکار نترسید و با خوش‌رویی و ملاطفت برخورد کنید زیرا افراد خاطی، مخلوق خدا و شیعه امیرالمؤمنین هستند و از سر دلسوزی تذکر لسانی کنید و نتیجه را به خدا بسپارید.
 
پهلوانی افزود: باید به مردان و زنان، غیرت و حیا را یادآور شویم؛ چرا که آنها با دسیسه دشمن عفاف و حجاب و غیرت و مردانگی را کنار گذاشته‌اند.
 
پهلوانی بیان کرد: باید راه‌های نفوذ فرهنگی دشمن را بشناسیم و در رفع آن از جامعه اسلامی تلاش کنیم.
 
 در این مراسم که به همت حوزه خواهران حضرت زینب (س) برگزار شد، ۴٠ نفر از ضابطان خواهر شرکت داشتند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..