سرهنگ مکی خبر داد؛

کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یزد

جانشین فرمانده انتظامی یزد با بیان این که طبق قانون استفاده از دستگاه بیت کوین غیرقانونی است، گفت: ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال استان یزد کشف و با حکم قضایی ضبط شدند.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ «سیدرضا مکی» اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی یزد و شهرستان بافق با کار اطلاعاتی، از دپوی تعداد زیادی دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در مکانی مشخص در شهرستان بافق مطلع شدند.

 
وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی قضائی در بازرسی از یک انبار متروکه ۱۵ دستگاه ماینر و یک دستگاه کیس دی وی آر کشف و یک متهم را دستگیر کردند.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی، گفت: ارزش ریالی این اقلام قاچاق و غیرمجاز توسط کارشناسان مربوطه ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.
 
بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارز‌های دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیر حرفه‌ای و نا آگاه به مخاطرات سرمایه گذاری، در این حوزه سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.
 
در حالیکه تاکنون این سرمایه گذاری و خرید فروش در کشور رسمیت ندارد، تضییع حقوق احتمالی سرمایه گذاران نیز به راحتی قابل پیگیری نیست و برخی از کلاهبرداران در فضای مجازی نیز از همین موضوع سوء استفاده می‌کنند.
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..