معاون علوم پزشکی خبر داد؛

راه‌اندازی هفت کانون سلامت در یزد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که ارتقای سطح آگاهی سلامت، همکاری‌های بین ‌بخشی و عدالت در این حوزه از مفاهیم اجتماعی سلامت است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفت کانون سلامت در شهر یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز دکتر«محمدحسن لطفی» با بیان این‌که در حال حاضر تنها کانون سلامت استان در محله «اسکان» شهر یزد فعالیت دارد، اظهار کرد: با توجه به اقدامات و فعالیت‌های تعیین شده این کانون به ‌عنوان نمونه در سطح ملی مطرح است.

 
وی با اشاره به این‌که از مجموع کانون‌های سلامت پیش‌بینی‌شده هفت مورد در شهر یزد تشکیل می‌شود، افزود: این کانون‌ها باهدف کمک به افزایش مشارکت مؤثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله راه‌اندازی می‌شوند.
 
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که کانون‌ها تنها مختص به مناطق حاشیه شهر یا کمتر برخوردار نیست بلکه در تمام محله‌ها و شهرستان‌های مختلف استان دایر می‌شوند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال تعداد کانون‌های سلامت محله در سطح استان یزد افزایش می‌یابند.
 
لطفی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در محلات به نفع سلامت جمعی را ضروری دانست و با تأکید بر مشارکت مردم در حوزه سلامت تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی سلامت، همکاری‌های بین ‌بخشی و عدالت در این حوزه از مفاهیم اجتماعی سلامت است.
 
این مسئول سطح سلامت مردم استان را ۶۲.۵ درصد دانست و بیان کرد: رتبه کشوری استان یزد در این زمینه ۲۷ است.
 
معاون علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: باید با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم، افراد جامعه را در جریان بیماری‌ها قرارداد و با همکاری هم از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کرد.
 
 لطفی بابیان این‌که برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها به همکاری بین بخشی تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری یزد نیاز است، افزود: ۳۰ درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، ۴۵ درصد از آن حاکمیت و بقیه مربوط به‌نظام سلامت است.
 
وی در پایان گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های اجتماعی در راستای سلامت همگانی و اجتماعی شدن این مهم استفاده کنیم.
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..