شهردار یزد تأکید کرد:

لزوم ایجاد ساختار قانونی برای کانون‌های سلامت در یزد

شهردار یزد با بیان این‌که نقش مردم در اداره شهر انکار ناپذیر است،‌گفت: کانون‌های سلامت یزد باید ساختار و جایگاه قانونی داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز «جمال‌الدین‌ عزیزی» با اشاره بر لزوم ساختار و جایگاه قانونی در کانون‌های حوزه سلامت محلات، اظهار کرد: نقش مردم در اداره شهر و حوزه سلامت اجتماعی انکار ناپذیر است.

 
وی به نقش شورا یاری‌ها در کلانشهرها و شهر تهران اشاره کرد و افزود: موازی کاری تشکیلات حوزه سلامت در  شهرها و به خصوص در محلات تاثیرگذار نخواهد بود و نباید با فعالیت های مراکز بهداشت و درمان تداخل داشته باشد.
 
شهردار یزد در ادامه با اشاره به نقش تسهیل‌گر کانون‌های سلامت در محلات، گفت: کانون‌های سلامت محلات، شهرداری‌ها را در ارائه خدمات از جمله خدمات حوزه سلامت جسمی و روحی شهروندان کمک می‌نمایند.
 
 عزیزی در خصوص بیمارانی که خارج از استان وارد شهر یزد می‌شوند، تصریح کرد: این افراد ممکن است مشکلاتی را برای مسایل شهری از جمله ترافیک، امنیت و سایر موضوعات به وجود می آورند که امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد این مشکلات مرتفع گردد.
 
 وی همچنین بر نتیجه و خروجی کانون‌های حوزه سلامت در محلات تاکید کرد و افزود: یکی از نتایج دلخواه این است که مراجعه شهروندان ساکن در آن محله به پزشک کاهش یابد.
 
این مسئول با بیان این‌که یکی از مؤلفه های افزایش کیفیت زندگی شهروندان، حوزه سلامت است، تصریح کرد: هیچ چیز و هیچ کس قدرت حضور مردمی در خدمات شهری را ندارد و ساماندهی فعالیت ها در محلات توسط شهروندان بسیار اثرگذار است.
 
وی همچنین بر نقش معتمدین محلات در هماهنگی و اداره کانون های سلامت تاکید کرد و افزود: شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت این افراد استفاده نماید.
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..