فراخوان انتخاب مدیرکل امور شهری و شوراها در راستای حکمرانی خوب

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار با اعلام فراخوان انتخاب مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری برای اولین بار در استانداری یزد، گفت: امیدواریم با این فراخوان که با نظر و تایید استاندار ‌یزد صورت گرفت؛ به ایجاد فرصت‌ برابر مبتنی بر شایسته سالاری که مرتبط با یکی از محورهای حکمرانی خوب است نزدیک شویم...

به گزارش یزدی نیوز «اکرم فداکار» با اشاره به اعلام فراخوان انتخاب مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، اظهار کرد: فرم‌های مخصوصی برای واجدین شرایط طراحی گردیده است که براساس آن مشخصات عمومی، اختصاصی و دیدگاه‌های تخصصی داوطلب توسط ‌خوداظهاری جمع‌آوری می‌گردد.

 
وی افزود: افراد منتخب در مرحله دوم به صورت حضوری مورد مصاحبه قرار گرفته و در نهایت با جمع‌بندی‌های صورت گرفته فرد منتخب به عنوان مدیرکل دفتر شهری و شوراها منصوب می‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در ادامه با اشاره به اولین تجربه استانداری یزد در انتخاب مدیران کل دولت با شیوه مذکور و محدودیت‌های قانونی دولت نسبت به دامنه مشمولین این انتخاب، گفت: با توجه به عدم تجربه کافی و اطلاعات اولیه از جامعه هدف، بنا بر سیاست‌های وزارت کشور اولویت با کارکنان مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها و واحدهای تابعه یا کارمندانی که دارای سوابق مدیریتی مرتبط در دیگر دستگاه‌های دولتی استان هستند، ‌می‌باشد.
 
فداکار با اشاره به مجموعه موضوعات مدنظر در مصاحبه‌ها، تصریح کرد: با توجه به ویژگی مدیریتی پست، در کنار توان تخصصی افراد، برخی استعدادهای ویژه مدیریتی هم مدنظر قرار می گیرد.
 
این مسئول بیان کرد: داوطلبان در فرم‌ها به ما اجازه بررسی و صحت‌سنجی اطلاعات را داده و در صورتی که عدم صداقت در هر مرحله‌ای مشخص گردد از فرآیند انتخاب حذف می‌گردند.
 
وی با ابراز امیدواری به کسب تجربه مناسب در انتخاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، افزود: در انتخاب پست‌های مدیریتی همیشه دغدغه بهترین انتصاب وجود دارد و امیدواریم با این شیوه، ‌فرآیند انتخاب مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تبدیل به یک الگوی خوب برای دیگر پست‌ها و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی گردد.
 
معاون استاندار با اشاره به شرایط مطرح شده در فراخوان، تصریح کرد: به دلیل عدم شناخت از جامعه هدف، در ابتدا تلاش کردیم شرایط محدود نباشد ولی بعضی موارد همچون شرایط جسمانی و گواهینامه‌های مهارتی را هم درخواست کرده‌ایم که می‌تواند در تصمیم گیری ها تاثیرگذار باشد.
 
وی همچنین اعلام کرد در صورت وجود شرایط برابر وعادلانه میان منتخبین، اولویت با جوانان شایسته است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار با تصریح تلاش معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری در جهت ارسال این فراخوان از طریق نامه به همه دستگاه‌ها و ذینفعان، گفت: امیدواریم با کمک اهالی مطبوعات و رسانه ‌های استان در امر اطلاع رسانی عمومی، این فراخوان به ‌اطلاع همه افراد مشمول برسد.
 
این مسئول در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری از حضور شایستگان در جایگاه‌های واقعی، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت برابر موجب افزایش امید و اعتماد مردم می شود و مدیران مجموعه استانداری را در انتخاب مدیری لایق و توانمند کمک می کند.
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..