شهردار یزد خبر داد؛

راه‌اندازی نهضت پاسخگویی در شهرداری یزد

شهردار یزد با اشاره به اهمیت راه‌اندازی نهضت پاسخگویی در شهرداری یزد، گفت: از این پس فقط طرح‌هایی کلنگ زنی می‌شوند که زمان و اعتبار مشخص و معین داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز ،«جمال‌الدین‌ عزیزی» در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با اشاره به نقش اجتناب ناپذیر رسانه در توسعه اجتماعی، اظهار کرد: بعد از ثبت جهانی بافت تاریخی رویکرد توسعه شهری حفاظت محور تعیین شده است.

 
وی تلاش برای توسعه فرهنگی را از جمله اولویت‌های اجرایی شهرداری یزد در دوره مدیریت جدید دانست و افزود: در این دوره طرح‌هایی کلنگ زنی می‌شوند که با اعتبار مشخص در زمان مقرر اجرایی شوند.
 
شهردار یزد با اشاره به ضرورت به شفاف‌سازی عملکرد شهرداری برای اقشار مختلف جامعه، گفت: اطمینان‌سازی با هدف جذب مشارکت عمومی از دیگر برنامه‌های این دوره شهرداری یزد است.
 
عزیزی در ادامه راه‌اندازی نهضت پاسخگویی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای گسترش ارتباط شهرداری و مدیران شهری با مردم محلات در یزد عنوان و تصریح کرد: حضور فیزیکی در محلات مختلف و شنیدن دغدغه شهروندان از دیگر اولویت‌های اجرایی مدیریت شهری است.
 
این مسئول با اشاره به بدهی ۸۰ میلیاردی شهرداری یزد که از دوره‌های گذشته بجا مانده است، بیان کرد: متأسفانه بحران اقتصادی فعلی مدیریت شهری و ارتقای ارائه خدمات را با چالش جدی مواجه کرده است.
 
وی با بیان این‌که شهر یزد باید برای حضور همه مردم مناسب سازی و زیبا شود، گفت: بنا داریم با اجرای یک سری طرح‌های زیباسازی و مبلمان شهری شرایط فراهم کنیم که مردم از منازل خود خارج و برای شادابی بیشتر به دامان شهر بپیوندند.
 
شهردار یزد در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را از دیگر رویکردهای مدیریت شهرداری یزد در دوره جدید دانست و بیان کرد: شناسایی ظرفیت‌های انسانی و علمی شهرداری برای استفاده بیش از پیش از منابع انسانی در دستور کار شهرداری یزد است.
 
عزیزی در مورد انتظار خود از مبلمان شهری، تأکید کرد: من اعتقاد دارم مردم یزد المان و اقداماتی را می‌پسندند که برای آنها قابل درک و لمس باشد، به همین منظور این رویکرد به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری مد نظر قرار گرفته است.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که چرا اولین نشست خبری خود را در تهران و با خبرنگاران غیریزدی برگزار کرده اید،گفت: من در نشست خبری دومین سالگرد ثبت جهانی یزد که به میزبانی سازمان میراث فرهنگی کشور در تهران برگزار شد به عنوان یک میهمان حاضر شد و بنا به درخواست خبرنگاران توضیحات مختصری در مورد ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی یزد ارائه کردم.
 
وی افزود: نقد خبرنگاران یزدی در مورد حضور من در نشست خبری تهران که در راستای دومین سالگرد ثبت جهانی برگزار شده بود منطقی و درست است ولی باید بدانید که آن جلسه نشست خبری شهردار یزد نبوده و من به خواست مدیرکل میراث فرهنگی استان در این جلسه حاضر شده‌ام.
 
شهردار یزد در پایان با اشاره به ضرورت مدیریت واحد شهری برای توسعه بیش از پیش یزد و همچنین رسیدگی مستمر به بافت جهانی یزد، گفت: در نظر داریم مدیریت مجموعه تاریخی «میدان شاه طهماسب تا میدان امیرچخماق» را به صورت پایلوت به مدیریت واحد واگذار کنیم.
 
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..