شهروندان یزدی با کد ملی شکر دریافت می کنند

با هدف کنترل قیمت‌ و تامین نیاز خانوارها به شکر یک هزار و ۹۰۰ تن شکر بر مبنای هر نفر سه کیلوگرم با ارائه کد ملی در فروشگاه‌های استان یزد در حال اجراست.

به گزارش یزدی نیوز معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد روز چهارشنبه  گفت: این میزان شکر ویژه خانوارها در فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌های مصرف و تعدادی از واحدهای صنفی استان توزیع می‌شود، امیدواریم زمینه بسیاری از کمبودها رفع شود و کد ملی افراد در سامانه ثبت می‌شود.

 
علی افشارپور با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم شکر خانوار ۳۴ هزار ریال تعیین شد، خاطرنشان کرد: شکرهای در حال توزیع سهمه تیرماه است و هر فرد ماهانه می‌تواند سه کیلوگرم شکر خریداری کند.
 
معاون سازمان صمت یادآور شد: همچنین به تازگی ۱۸۰ تن شکر احتکار شده توسط نیروهای امنیتی کشف شد که این میزان شکر نیز ظرف چند روز آینده با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار استانتوزیع خواهد شد.
 
افشارپور اظهار امیدواری کرد که تا با توزیع شکر به قیمت مصوب تنظیم بازار و کارت ملی زمینه کاهش قیمت کاذب این کالا در بازار آزاد فراهم شود
 
قیمت هر کیلوگرم شکر در بازار آزاد حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان در نوسان است.
 
پیشتر رئیس سازمان صمت استان یزد اعلام کرده بود که از آغاز اجرای طرح تنظیم بازار قیمت کالاها از بهمن سال ۹۷ تاکنون ۱۶ هزار تن شکر برای تأمین نیاز واحدهای صنفی، صنعتی و خانوارها توزیع شده است.
 
محمدرضا علمدار یزدی به ایرنا گفته بود که از ابتدای سال ۹۸ تا خردادماه گذشته، پنج هزار تن شکر با قیمت مصوب در بین صنوف و صنعت و نیز ۵۷۰ تن به منظور تأمین نیازها خانوارها از طریق فروشگاه‌ها توزیع شده است.
 
منبع:ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..