‌مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان:

ساخت بیمارستان تخصصی سرطان یزد آغاز می شود

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به صدور مجوز اولیه پروانه بهره برداری بیمارستان سرطان یزد، ‌گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان تخصصی در زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع و در هفت طبقه در سال جاری آغاز می شود.

به گزارش یزدی نیوز "محمد حسین توحیدی فر" روز سه‌شنبه ٢٥ تیرماه در نشست با اهالی رسانه استان، ‌بیان کرد: به علت کاهش منابع مالی، سازمان تامین اجتماعی در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد خود بدهی دارد.

وی ادامه داد: بدهی این مراکز مربوط به یک سال گذشته است ‌که البته هفته گذشته بدهی تا تیر ماه ۹۷ پزشکان و داندانپزشکان طرف قرارداد پرداخت شده است.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان افزود: خوشبختانه مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی استان با وجود طلب نسبت به ارائه خدمات به بیمه شدگان اقدام می‌کنند و تا این لحظه هیچ‌کدام از مراکز به خاطر طلب، قرارداد خود را لغو نکرده‌اند.
توحیدی فر بودجه اداره کل تامین اجتماعی استان را در سال جاری ۵۲۸ میلیارد تومان بیان و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که بیش از این مبلغ هزینه شود زیرا سال گذشته بودجه مصوب ۴۷۵ میلیارد تومان بود اما ۵۷۴ میلیارد تومان هزینه شد.
وی یادآور شد: بخشی از این افزایش هزینه ها به علت مراجعه هم‌وطنان استان‌های همجوار به مراکز درمانی استان است البته در ارائه خدمات به این افراد هیچ محدویتی وجود ندارد و هزینه‌های آن از بودجه سازمان مرکزی پرداخت می‌شود.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه حذف دفترچه بیمه از مراکز درمان تأمین اجتماعی و اجرای نسخه الکترونیک در این واحدها مهم‌ترین اقدام این اداره کل است، گفت: اکنون تمام بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان بدون در دست داشتن دفترچه‌های درمانی می‌توانند از خدمات درمانی این مراکز بهره مند شوند و فقط با ارائه کارت ملی خود می‌توانند علاوه بر مراجعه به پزشک از طرح نسخه الکترونیکی استفاده و داروها نیز با همان کد ملی در داروخانه‌های مراکز ملکی تامین اجتماعی به بیمار داده می شود.
وی ادامه داد: ثبت نسخ الکترونیک در ۳۶۰ مطب پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی، علاوه بر افزایش دقت و صحت در تولید نسخه، موجب تسهیل و تسریع در روندکار داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک می‌شود و همچنین ۶۰ درصد علی الحساب حق الزحمه پزشکان به صورت برخط، ‌ظرف ۲۴ ساعت به حساب آنها واریز می‌شود.
توحیدی فر از صدور مجوز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای اختصاص بودجه برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان حضرت ابوالفضل (ع) یزد خبر داد و افزود: این امر در راستای مکاتبات‌ و پیگیری های استاندار یزد و مجمع نمایندگان استان صورت گرفت زیرا با توجه به اینکه بودجه عمرانی امسال محدود است و فقط به طرح‌های نیمه تمام اختصاص می‌یابد و بیمارستان سرطان یزد جزو بودجه سال ۹۸ نبود اما با پیگیری‌های مسئولان، اعتبار این بیمارستان ۱۵۰ تختی امسال در قانون بودجه دیده ‌شده و امروز از سوی ستاد مرکزی اعلام شد.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به صدور مجوز اولیه پروانه بهره برداری بیمارستان در تیرماه سال ۹۵، خاطرنشان کرد: با تخصیص بودجه عملیات اجرایی بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع و در هفت طبقه در سال جاری آغاز می‌شود.
توحیدی فر با بیان اینکه ارائه خدمات در ‌این بیمارستان تخصصی رایگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت بیمارستان سرطان افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان است ‌که امیدواریم ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان در پایان جمعیت افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استان را ۷۳۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب افراد ‌تحت تکفل ۷۷ درصد جمعیت استان از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..