شهردار یزد:

توسعه اجتماعی مستلزم ارتقای آموزش شهروندی است

شهردار یزد ارتقای سطح خدمات شهرداری را مستلزم استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های استان دانست و گفت: عدم آگاهی شهروندان از قوانین ساخت و ساز منشأ بسیاری از مشکلات شهروندی در حوزه خدمات عمومی است.

به گزارش یزدی نیوز «جمال الدین عزیزی» در جریان دیدار با «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان، با بیان این که ارتقای سطح خدمات شهری مستلزم استفاده از بهینه از ظرفیت های علمی، آموزشی مختلف نظیر جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: عدم رعایت مقررات ساخت و ساز شهری از جمله معضلات و چالش‌های مدیریت شهری در یزد است.

 
وی افزود: عدم آگاهی شهروندان از قوانین ساخت و ساز منشأ بسیاری از مشکلات شهروندی در حوزه خدمات عمومی است.
 
شهردار یزد اطلاع رسانی قوانین و مقررات شهرداری را از جمله اقدامات حائز اهمیت و ضروری دانست و گفت: الکترونیکی شدن خدمات شهرداری یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های در دستور کار شهرداری یزد در دوره جدید است.
 
عزیزی در ادامه با بیان این‌که مراحل صدور پروانه ساختمانی در حال الکترونیکی شدن است، تصریح کرد: آشنایی مردم با قوانین شهرسازی و آموزش شهروندی از جمله ضرورت‌های اجرایی در راستای مدیریت شهری است که نیاز به مشارکت عمومی دارد.
 
این مسئول بیان کرد: جهاددانشگاهی از نظر انعطاف برنامه‌ها، تدوین سرفصل‌های درسی و برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف یکی از ظرفیت‌های شاخص علمی و اجرایی استان محسوب می‌شود که باید بیش از پیش از این مهم استفاده کرد.
 
دکتر«مهدی باصولی» رییس سازمان جهان دانشگاهی استان با اشاره به ظرفیت همکاری متقابل به منظور ارتقای خدمات مختلف شهرداری یزد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به واسطه برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تجاری‌سازی می تواند نقش مهمی برای ارتقای خدمات شهرداری و دیگر نهادهای اجرایی استان ایفا کند.
 
وی در پایان به بیان یک سری راهکارهای همکاری متقابل با شهرداری اشاره کرد و بخشی از ظرفیت های پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی را معرفی کرد.
 
منبع: ایسنا
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..