امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم حمایت مسئولان از ستادهای نماز در استان یزد

امام جمعه یزد با بیان این‌که نماز جمعه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: مسئولان عزم خود را برای تقویت از ستادهای نماز جمعه جدی کنند.

به گزارش یزدی نیوز  آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه واجب بزرگ و فضیلتی است که به معنای واقعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احیا شده است.

 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود:‌ باید هر چه بیشتر برای اعتلای آئین عبادی-سیاسی نماز جمعه تلاش کنیم چرا که اثرات و برکات زیادی برای ما داشته است.
 
«محمدعلی طالبی» استاندار یزد با اشاره به این‌که ستادهای نماز جمعه سنگر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است، گفت: با تعامل و همراهی مسئولان و نخبگان برای حل مسائل فرهنگی تلاش خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به این‌که مسائل عمرانی ،پارکینگ مصلاها و تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مکان‌های برگزاری نماز جمعه از جمله مسائلی است که ستادهای نماز جمعه با آن درگیرند، افزود: برای رفع این مشکلات در آینده ای نزدیک برنامه ریزی مدونی انجام خواهد شد.
 
در این نشست برای اجرای ویژه برنامه‌های سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور برنامه‌ریزی شد.
 
غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، ادای احترام به مقام شهید محراب آیت الله صدوقی و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله برنامه هایی بود که در این نشست برای اجرای آن بحث و تصمیم گیری شد.
 
گفتنی است؛ پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت ‏اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد که هر سال این روز گرامی داشته می شود.
 
منبع: ایسنا
 

بخش نظردهی بسته شده است..