استاندار یزد خواستار شد:

رفع مشکلات ارزی بخش خصوصی استان یزد توسط بانک مرکزی

استاندار یزد در نشست مجمع نمایندگان استان با نمایندگان بانک مرکزی کشور گفت: شاهد حضور صاحب‌نظران و فعالان زیادی در بخش خصوصی هستیم که شنیدن نظراتشان می‌تواند در تصمیم گیری‎‌های ارزی بانک مرکزی موثر باشد.

به گزارش یزدی نیوز «محمدعلی طالبی» در نشست مجمع نمایندگان استان با حضور «سیدامیرحسین طیبی‌فرد» معاون حقوقی و امور مجلس و «مهدی کسرایی پور» مدیرکل سیاست‌ها و مقررات بانک مرکزی و جمعی از صنعتگران استان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این سفر باعث گشایش در بسیاری از حوزه ها و رفع مشکلات ارزی صنعتگران و صادرکنندگان استان شود.

 
وی با اشاره به انتقادات صنعتگران از سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، افزود: تغییرات فراوان در دستورالعمل‌ها و سیاست های ارزی دولت در حوزه مسائل ارزی باعث ایجاد مشکل برای صادرکنندگان شده که البته خوشبختانه این روند در ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده است.
 
استاندار یزد همچنین دیگر مشکلات موجود در تصمیمات بانک مرکزی را عدم حضور ذینفعان در روند تصمیم گیری‌ها دانست و بیان کرد: جای خوشحالی است که در استان شاهد حضور‌ صاحب‌نظران و فعالان بسیاری در بخش خصوصی هستیم که در سطح کشور می‌توانند نظرات ارزشمندی برای ارائه داشته باشند و در این جلسه به‌صورت اجمالی با تعدادی از این نظرات آشنا شدید.
 
طالبی در ادامه با اشاره به نظرات صنعتگران در این جلسه به عنوان عصاره‌ ای از دیدگاه‌ها و پیشنهادات بخش صنعتی و خصوصی در خصوص مسائل ارزی، تصریح کرد: از بانک مرکزی درخواست می‌کنم تا در فضایی مناسب، پذیرای این عزیزان باشد تا نظرات خود را به صورت مبسوط بیان کنند و در نهایت منجر به پاسخگویی به این مشکلات شود.
 
وی با اشاره به پیشنهاد صنعتگران استان نسبت به معرفی و حضور نماینده ای در بانک مرکزی، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم بانک مرکزی هم یک نماینده در استان برای پاسخگویی و پیگیری سوالات و ابهامات صادرکنندگان و واحدهای تولیدی در استان داشته باشد.
 
استاندار یزد با اشاره به بسته بودن چارچوب دستورالعملها و آئین‌نامه‎‌های بانک مرکزی در برخی از موارد، تصریح کرد: در بسیاری از موارد خاص و استثنایی، در جهت گشایش مشکلات با بانک مرکزی مکاتبه کرده ایم اما دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌‌های موجود، آنچنان که باید فضا را برای حل مشکل فراهم نمی‌کنند که برای حل این مساله پیشنهاد می‌کنم بانک مرکزی با طراحی مکانیزمی ویژه و اعطاء اختیارات خاص در جهت حل بعضی مشکلات موردی حرکت کند.
 
طالبی همچنین به موضوع پیگیری مطالبات معدنکاران استان پرداخت و ضمن تقدیر از مجمع نمایندگان استان نسبت به همکاری و پیگیری‌های انجام شده در این رابطه، گفت: برای پیگیری مطالبات معدنکاران در قالب کمیته‌ ای که در استان تشکیل شده، اقدامات لازم را با هماهنگی نمایندگان انجام می‌دهیم.
 
وی خواستار مکاتباتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت شفاف شدن اختیارات استان شد و افزود: خوشبختانه‌ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر هفته گذشته به استان یزد نسبت به اجرایی شدن مطالبات و پرداخت بودجه‌های معین شده استان تاکید داشت.
 
استاندار یزد در پایان سخنان خود همچنین از برگزاری جلسه‌ مشترکی برای هماهنگی و ایجاد وحدت نظر با استانداران منطقه ۶  کشور که دارای مطالبات مشترکی در حوزه معدنی هستند، خبر داد.
 
منبع: ایسنا
 

بخش نظردهی بسته شده است..