مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد خبرداد:

کسب رتبه دوم محیط زیست استان یزد در شاخص‌های اختصاصی کشور

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: محیط زیست استان با رشد نود و یک درصدی موفق به کسب رتبه دوم در شاخص‌های اختصاصی عملکرد سال نود و هفت در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور شده است.

به گزارش یزدی نیوز نیره پور ملایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد،گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد با رشد نود و یک درصدی موفق به کسب رتبه دوم در شاخص‌های اختصاصی عملکرد سال نود و هفت در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور شده است.

 
وی افزود: رتبه عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۶ در کل کشور بیست و سه بوده است که در سال ۱۳۹۷ به رتبه دو ارتقا یافته است.
 
 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد ادامه داد: هم چنین شاخص وضعیت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با ارزیابی عملکرد سال نود و هفت از وضعیت متوسط به عالی ارتقا یافته است.
 
استان یزد یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوز پلنگ آسیایی است که متاسفانه در سال‌های اخیر به علت تصادفات جاده ای، معادن، سگ‌های گله و شکار طعمه‌ها جمعیت این موجود با ارزش به شدت کاهش یافته است.
 
یوزپلنگ آسیایی به شدت در لبه پرتگاه انقراض قرار دارد و اگر ما ایرانیان به سرعت به داد این حیوان ارزشمند نرسیم قطعا این حیوان نیز به سرنوشت شیر ایرانی و ببر مازندران دچار خواهد شد.
 
پارک ملی سیاه کوه اردکان از بکرترین پارک‌های ملی کشور به شمار می‌رود و زیستگاه ده‌ها گونه نادر جانوری و گیاهی و از جمله ناشناخته‌ترین مناطق حفاظت شده دنیا است.
 
همچنین شهرستان مهریز یزد از لحاظ تعداد قرق‌های اختصاصی حیات وحش مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
منطقه حفاظت شده کوه بافق منطقه‌ای کوهستانی و دارای صخره‌های صعب العبور و بلند، تپه ماهور‌های متعدد و پراکنده و دره‌های عمیق و پرشیب است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بخش نظردهی بسته شده است..