خط آسمان شهر تاریخی یزد تقویت می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزدگفت: در سالروز تاریخی ثبت جهانی شهر یزد خط آسمان شهر تاریخی در شب تقویت می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با محوریت کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری، موضوع نورپردازی آثار شاخص بافت تاریخی شهر یزد در شب با حضور، معاون فرماندار، معاون خدمات شهری و رئیس کمیسیون سیما و منظر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 
وی افزود: در سالروز تاریخی ثبت جهانی شهر یزد خط آسمان شهر تاریخی در شب تقویت می‌شود.
 
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در این زمینه مصوب شده است اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد نه مکان را با اولویت کوچه‌ها، پایاب قنات و آب انبار‌ها معرفی می‌کند.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اسلامی شهر یزد خاطر نشان کرد در این زمینه مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان اعتبار از محل سازمان سیما و منظر تخصیص یافته است که با تصویب نهایی و مشخص شدن مکان‌ها اجرایی می‌شود.
 
لازم به ذکراست: یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ شهر تاریخی یزد به عنوان یکی از نخستین شهر‌های خشتی دنیا در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو به ثبت رسید.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بخش نظردهی بسته شده است..