بافق، رکورد گرمای استان یزد در ۱۶ سال گذشته را شکست

دمای هوای شهر بافق در استان یزد طی هفته جاری به ۴۷.۶ درجه رسید که در ۱۶ سال اخیر در این استان بی سابقه بوده است.

به گزارش یزدی نیوز به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد دمای هوای شهر بافق در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به ترتیب به ۴۷.۵ و ۴۷.۶ رسید.

 
"محمدرضا شیرغلامی" روز پنجشنبه به ایرنا افزود: شهر بافق با این آمار، رکورد گرمترین روز سال را هم در استان یزد به خود اختصاص داد.
 
وی با اشاره به اینکه این درجه گرما طی ۳۰ سال گذشته، فقط چهار مورد اتفاق افتاده، اضافه کرد: در بافق در تاریخ‌های ۱۸ تیر ۷۷، ۱۷ تیر ۸۰ و هشتم مرداد ۸۲ هم همین رکورد ۴۷.۶ درجه ای گرما ثبت شده بود.
 
ثبت گرمای ۴۴ درجه در شهر یزد
 
شیرغلامی، گرمترین روز یزد در سالجاری را با دمای ۴۴ مربوط به روزهای ۱۰ و ۱۴ تیرماه اعلام کرد و یادآور شد: رکورد گرمترین روز سال یزد با ۴۵.۶ متعلق به ۲۳ تیر ۹۱ و ۱۳ مرداد ۶۱ بوده که در ۵۰ سال گذشته، تکرار نشده است.
 
گرما باز می گردد
 
این کارشناس هواشناسی در ادامه با بیان اینکه دمای دیروز شهر یزد بین یک تا ۲ درجه کاهش یافت و امروز هم دما به همان شکل دیروز است افزود: از جمعه اینده مجدداً دمای هوا در این استان بین یک تا سه درجه افزایش می یابد.
 
به گفته وی دمای شهر یزد، امروز در گرمترین ساعات به ۴۱ و بیشینه آن از جمعه تا اواسط هفته اینده بین ۴۲ تا ۴۳ درجه در نوسان خواهد بود.
 
وی همچنین برای یزد از امروز تا یکشنبه هفته اینده برای ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی کرد.
 
 
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..