به میزبانی جمعیت هلال احمر استان یزد:

نخستین جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی سال۹۸ استان یزد

با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران استان و نمایندگان سازمان‌ها و ادارات استان و سایر اعضا اولین جلسه کارگروه امداد و نجات و اموزش همگانی در سال98 به میزبانی جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن تبریک انتصاب آقای محمود شاکری شمسی به مدیرکل مدیریت بحران استان و خیر مقدم به همه دوستان و تشکر بابت انسجام در طرح سیل مهربانی و کمک های مردم نوع دوست استان یزد به مناطق سیل زده کشور و نحوه کمک رسانی گفت : به همت مردمان نوع دوست و همیشه در صحنه استان همچنین حمایت ادارات مرتبط، استان یزد توانست کمک های نقدی و غیرنقدی در چندین نوبت به مناطق سیل زده ارسال که جای تشکر و قدردانی از همه مردم و دوستان که ما را یاری نمودند داردو همچنان این سیل مهربانی در استان جاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : در حوادث اخیر کشور و رفتارهای مردم و شهروندان دیدیم که بحث آموزش و آموزش همگانی بیشتر و با جدیت پیگیری شود نمونه مثال شاهد بودیم که تعدادی بر اثر حتی یک عکس گرفتن با سیل و … جان خود را به خطر می انداختند که جا دارد این موارد بیشتر فرهنگ سازی و آموزش و خطرات ناشی از ان را به مردم چه با اموزش ها و چه در فضای مجازی دنبال کنیم و به مردم نشان دهیم.

دکتر حرازی زاده گفت: زمانی در آموزشهای خود موفق هستیم که بتوانیم رفتار جامعه را در برخورد با حوادث تغییر دهیم و این موضوع مستلزم آموزشهای تاثیر گذار، هدفدار و کار برنامهای است.

در ادامه جلسه دکتر غنی زاده سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز مباحثی در مورد آموزش و آموزش همگانی مطرح نمود و عنوان کرد : در حوزه امداد و نجات و آموزش همگانی با توجه به گستره وسیعی که وجود دارد باید توان خاص و وقت بیشتری بگذاریم و نسبت به مردم و جامعه پاسخگو باشیم.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه گفت : از سایر دستگاه ها و ارگانها خواهشمندیم برنامه ها و مانورهای سال ۹۸ خود را به کارگروه اعلام نمایند و هرچه تعداد مانورها بیشتر باشد اشکالات رفع خواهد شد تا به نقطه اصلی برسیم

محمود شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران و دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ادامه جلسه و در اولین جلسه حضور خود بعنوان مدیرکل مدیریت بحران استان عنوان کرد : با تعلیم و آموزش می توانیم با بحران ها مقابله کنیم وزمانی که آموزش ببینیم می توانیم با درایت برای هر بحرانی راه حل داشته باشیم .

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت : کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی از اهمیت بالایی برخوردار است که بحث مانور،آمادگی و آموزش باید در اولویت این کارگروه باشد و بیشتر از قبل به آن توجه شود.

شاکری شمسی کارگروه امداد و نجات را یکی از کارگروه های ۱۴ گانه مدیریت بحران دانست و افزود : قطعا پیشگیری بسیار موثر می باشد و اگر هزینه ای برای پیشگیری شود قطعا نباید بعدا هزینه های بیشتری در مواقع بحران خرج شد و باید بصورت عملی با حوادث برخورد کنیم .

این مقام مسئول در ادامه با تشکر از مسئولینی که در مواقع بحرانی پای کار هستند بیان داشت : یکی از وظایف کارگروه امداد و نجات ، آموزش همگانی است و با آموزش به جامعه هدف امداد رسانی را تسهیل کنند

وی عنوان کرد : باید ساخت و سازها در یزد را جدی بگیریم و دستگاه های مربوطه نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند .

 

 

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..