مدیرکل ارشاد یزد خبر داد؛

برگزاری ۱۰ جشن دهه کرامت در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:‌ 10 مراسم جشن به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در سطح استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز «مجید جوادیان‌زاده» در جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت استان با بیان این‌که شعار محوری دهه کرامت «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)»  است،‌ اظهار کرد: کاروان کرامت با حضور خادمان حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س )، نذر شادی با هدف خدمت‌رسانی به مردم سیل زده و مناطق محروم، برپایی ایستگاه‌های کریمانه در سطح اماکن و معابر شهری همراه با برنامه‌های فرهنگی در راستای نشاط اجتماعی، از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان یزد است.

 
وی برگزاری جشن دختران آفتاب همراه با تجلیل از دختران برتر و فعال عرصه‌های مختلف، آذین بندی در محلات و برگزاری ۱۰ محفل جشن کرامت را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و افزود: آغاز دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز دختر، است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:‌ چهاردهم تا شانزدهم تیر ماه با شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» و «رونق تولید، شادی و امید»، روز پنجم دهه کرامت، همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان، به نام «امامزادگان، ذخائر معنوی جامعه» و روز ششم همزمان با روز بزرگداشت شاه چراغ(ع)، «حضرت شاه چراغ(ع)؛ جلوه مودت و مقاومت» نام‌گذاری شده است.
 
جوادیان زاده ادامه داد: روزهای هفتم، هشتم، نهم و دهم دهه کرامت(۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تیرماه) به ترتیب با عناوین «مساجد، پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی»، «شهدا، الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب»، «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی» و «تشکل‌های مردمی، پرچمدار خدمت کریمانه» نام‌گذاری شده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است که آغازش با ولادت حضرت معصومه(ع) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌باشد.
 
منبع:ایسنا
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..