مدیرکل هواشناسی یزد:

۱۲ ایستگاه هواشناسی استان یزد خودکار شدند

مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان این‌که تاکنون تمام 11 ایستگاه سینوپتیک استان یزد خودکار سازی شدند، گفت:‌ ایستگاه اسفند آباد به عنوان دوازدهمین ایستگاهی است که به سامانه خودکار هواشناسی مجهز شد.

به گزارش یزدی نیوز «رضا برهانی» با اشاره به ظرفیت اداره کل هواشناسی در استان،‌اظهار کرد:‌ دسترسی سریع و لحظه‌ای به داده‌های هواشناسی اهمیت زیادی برای تحت پوشش قرار دادن فعالیت‌های کشاورزی و کاهش خسارات بلایای جوی و مدیریت ریسک بلایای جوی استان دارد.

 
وی با بیان این‌که ایستگاه اقلیم شناسی اسفندآباد ابرکوه خودکار شده است، افزود: دسترسی لحظه‌ای و شبانه روزی به آمار و اطلاعات هواشناسی مطابق با استانداردهای بین المللی هواشناسی،‌از جمله اهداف راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار در اسفند آباد است.
 
مدیر کل هواشناسی استان یزد گفت: سازمان هواشناسی کشور طرح توسعه ایستگاه‌های خودکار هواشناسی را در دستور کار قرار داده که در این راستا تاکنون تمامی ۱۱ ایستگاه سینوپتیک استان یزد خودکار سازی شده‌اند.
 
برهانی تصریح کرد: از مجموع ایستگاه‌های اقلیم شناسی فعال در سطح استان نیز ایستگاه اسفند آباد به عنوان دوازدهمین ایستگاهی است که به سامانه خودکار هواشناسی مجهز شد.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو ایستگاه هواشناسی خودکار کشاورزی در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.
 
منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..