استاندار یزد:

سرمایه های اجتماعی پنهان جامعه در سیل مهربانی آشکار شد

استاندار یزد یکی از آثار سیل مهربانی را آشکار شدن سرمایه ای اجتماعی پنهان جامعه در سایه تبلیغات منفی فضای عمومی و مجازی در ضعیف جلوه دادن این سرمایه ها دانست.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد علی طالبی در آیین تجلیل از خیرین و نیکوکاران « سیل مهربانی» یزد با قدردانی از برگزار کنندگان این آیین، از همه اعضای جمعیت هلال احمر که در کمک رسانی به سیل زدگان خوب درخشیدند قدردانی کرد و افزود: روحیه نیکوکاری مردم استان یزد بارها در حوادث و رویداد های مختلف به نمایش درآمده است.

وی یکی از آثار سیل مهربانی در کشور را در حوادث سیل امسال، نشان دادن سرمایه های اجتماعی پنهان جامعه دانست و گفت: در شرایطی که فکر می کنیم این سرمایه های اجتماعی ضعیف شده و یا روحیه انسان دوستانه در سایه تبلیغات منفی فضای عمومی و مجازی ضعیف قلمداد می شود ولی به یکباره با سیل مهربانی، سرمایه ارزشمندی را در کمک رسانی فراهم می کند.

استاندار یزد اذعان کرد: در هیچ کجای دنیا مسؤولیتی به این سنگینی در بازسازی مناطق آسیب دیده و رسیدگی به نیازهای جاری آسیب دیدگان را نمی توانند به دوش بکشند و چنین حوادثی در اعتبارات و منابع مالی پیش بینی نشده و تأمین نیاز های این حجم سنگین، بخش دولتی را دچار چالش می کند و در هیچ کجای دنیا به کمک دولت ها میسر نمی شود.

طالبی ادامه داد: اگر پای مردم قرار است وسط بیاید در هیچ کجای دنیا مثل مردم ایران چنین مشارکت با عظمتی وجود نداشته است و در کنار این کمک ها، همدلی های شکل گرفت که تقویت کننده سرمایه های اجتماعی شد.

وی گفت: دولت در کنار مردم و در کنار نهادهای عمومی، نیروهای نظامی و انتظامی قرار گرفت و جوّ همدلی با نیروهای سپاهی، ارتشی و نیروهای انتظامی افزایش یافت و سرمایه ای را برای ادامه کار فراهم کرد .

استاندار یزد ابراز کرد: این کمک ها و مشارکت ها  را باید پاس بداریم و از هر حرکتی که موجب تقویت اعتماد جامعه، انسجام ملی و تقویت سرمایه اجتماعی ما می شود حمایت کنیم و این روحیه را در خود حفظ کنیم.

طالبی برگزاری  چنین رویدادهایی در  پاسداشت این روحیه و تلاش در حفظ این روحیه  را ستود و اظهار امیدواری کرد: با همین روحیه در صحنه باشیم.

وی اظهار کرد: امروز ممکن است در بخشی از مناطق کشور حودث غیر مترقبه ای به وقوع بپیوندد و این همدلی ها در کنار هم قرار می گیرد و رویداد بزرگی را در کشور به وجود می آورد و در جامعه مسائل و مشکلات مختلفی داریم که همین روحیه و فضای تعاون،همکاری و تعامل در کمک به رفع چنین مشکلات و مسائلی می توان به وجود آورد.

استاندار یزد با قدردانی از همه مردم استان یزد در امداد رسانی به سیل زدگان اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی و اعزام کاروان های امدادی، برای همه نیروهای امدادی یزد آرزوی سرافرازی کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..