معاون استاندار یزد:

عدم مهارت‌های لازم برای کار چالش فارغ التحصیلان دانشگاهی است

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان این‌که بخش اعظمی از‌ جمعیت بیکاران شهرستان ابرکوه را بانوان تحصیل کرده تشکیل می‌دهند،گفت: قشر تحصیل کرده فاقد مهارت‌های لازم برای کار هستند و این مهم از جمله جدی‌ترین معضلات توسعه اقتصادی است.

به گزارش یزدی نیوز «‌سیدمسعود عظیمی» اظهار کرد: ابرکوه پتانسیل‌های زیاد و نیاز به توسعه دارد و توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان ابرکوه به ویژه در بخش کشاورزی می‌تواند مشاغل خانگی را هم زنده کند.

 
‌وی افزود: بخش اعظمی از بیکاران شهرستان ابرکوه را بانوان تحصیلکرده تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر قشر تحصیل کرده فاقد مهارت‌های لازم برای کار هستند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، گفت: صنایع کوچک و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارند، در ابرکوه سه واحد تولید لبنیات داریم و واحدهای دیگری که در کشور برند شدند و می‌توانند جهش داشته باشند و حمایت از صنایع خرد و کوچک موجب تثبیت اشتغال در شهرستان می‌شود.‌
 
عظیمی تصریح کرد: اگر طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان به اتمام برسد یا جوازهای تأسیس به سرانجام برسد، با توجه به تعداد بیکاران و نیاز این واحدها به نیروی کار، کسری نیروی انسانی خواهیم داشت.
 
این مسئول ادامه داد: ۹۰ هکتار توسعه شهرک یزد را به اتمام رساندیم ‌اما تا شبکه ارتباط تکمیل نشود امکان بهبود فضای کسب و کار بهبود نیست و فضای کسب و کار نیاز به ارتباطات خوب دارد و باید تمام شبکه ارتباطی یک بار دیگر شناسایی شود.
 
وی در پایان در توصیه به مدیران اجرایی شهرستان گفت: بهبود فضای کسب‌وکار نیاز به ارتباطات خوب و مناسب دارد که مدیران باید تمام شبکه‌های ارتباطی را شناسایی کرده و در این حوزه آموزش نقش به سزایی دارد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..