استاندار یزد:

برنامه‌های پایتخت کتاب ایران در یزد شفاف‌تر اطلاع‌رسانی شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه عنوان پایتختی کتاب ایران امسال متعلق به یزد است، گفت: برنامه های پایتخت کتاب ایران امسال شفاف‌تر اطلاع رسانی شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با تاکید بر اینکه تقویت نگاه فرهنگی باید به عنوان یک ضرورت در همه دستگاه‌ها دیده شود، اظهار داشت: شوراهای اسلامی و شهرداران استان یزد توجه خوبی به مسئله کتابخوانی دارند و امیدواریم با اولویت‌هایی که در استان داریم، همکاری و همراهی‌ها تقویت شود و همه دستگاه‌ها فراتر از وظایف بخشی، همت خود را در راستای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

 
وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی می‌تواند به نماد فرهنگی یزد تبدیل شود، افزود: از این جهت در سالی که یزد پایتخت کتاب ایران معرفی شده، کتابخانه مرکزی می‌تواند به عنوان نماد فرهنگی دیده شود که در نظر داریم با حضور مقامات عالی رتبه کشور مراسم افتتاح آن را برگزار کنیم.
 
طالبی، خواستار شفاف‌تر شدن، اطلاع رسانی، درگیری فضای جامعه و عمومی‌تر شدن برنامه‌های یزد پایتخت کتاب ایران شد و گفت: در این زمینه اگر وظایفی متوجه دستگاه‌های استان یزد، اعلام شود تا اقدامات لازم صورت پذیرد.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سهم نیم درصد شهرداری‌ها برای کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شود، عنوان کرد: برای تامین منابع کتابخانه مرکزی نیازمند بسیج عمومی در استان هستیم و استانداری نیز اگر فعالیتی در این مورد نیاز است که انجام دهد، پیگیری خواهد کرد.
 
وی با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های وقفی در استان اظهار داشت: برای حل مشکلات کتابخانه‌های وقفی استان یزد باید جلسه‌ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.
 
طالبی، فعال شدن انجمن خیرین را در زمینه کتاب و کتابخوانی خواستار شد و عنوان کرد: برخی از پروژه‌های خیرین در استان در زمینه کتابخوانی کلنگ خورد ولی اجرایی نشد که باید پیگیری شود تا مشکلات فضای کتابخوانی رفع شود
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..