استاندار یزد در شورای اطلاع رسانی استان تاکید کرد:

بهره مندی از ظرفیت اطلاع رسانی در تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی/ توجه به ارتقاء فرایند پاسخگویی و مطالبه گری

« محمدعلی طالبی» توجه به پاسخگویی و بهبود فرآیند مطالبه گری از سوی رسانه های جمعی را در فضای فعلی کشور ضروری دانست و بر بهره مندی از ظرفیت اطلاع رسانی در تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز شورای اطلاع رسانی استان، با حضور « محمدعلی طالبی » استاندار یزد، « احمد ترحمی بهابادی » معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی، « سیدمسعود عظیمی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد و « علی صالحی » مدیرکل روابط عمومی استانداری، در سالن حمیدیا تشکیل جلسه  داد.

استاندار یزد در این جلسه گفت:با توجه به جایگاه موثر و ضرورت اطلاع رسانی مناسب در شرایط فعلی، اصلاحیه شورای اطلاع رسانی، مبنی بر اجرای آیین نامه جدید با  ترکیب قوی تر و حضور افراد موثر در این زمینه، با تاکید بر بهره مندی از مشارکت افراد حقیقی و صاحب نظران، اجرایی شد.
«محمدعلی طالبی» با ابراز امیدواری نسبت به پویایی و اثرگذاری این شورا، بر ایجاد فرآیند مناسب اطلاع رسانی در استان گفت: با نوع نگاهی که در استان به حوزه اطلاع رسانی و پاسخگویی به عنوان یک الزام قانونی برای دستگاه های اجرایی وجود دارد و فضایی که باید جهت مطالبه گری و بهبود فرآیندها پیش روی رسانه های ارتباط جمعی فراهم شود، انتظار است تا بر این اساس قوی ترین و موثرترین شورای اطلاع رسانی را در سطح کشور داشته باشیم.
"طالبی" اعلام نظر و بررسی اعضای شورا برای انتخاب افراد حقیقی موثر و کارآمد را خواستار و یادآور شد: لازم است این شورا برای جهت دهی  برنامه های مهم استان به ویژه انتخابات که نیازمند مشارکت مردم است وظائف و مسئولیت خود را به خوبی ایفاء کند.
وی افزود:کشور و استان در شرایطی قرار دارد که تقویت  اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی مهم است و  اطلاع رسانی مناسب یکی از ابزارهای این مسیر  است که می تواند پیوندی مستحکم بین مردم و مسئولان نظام برقرار کند و زمینه اطلاع رسانی مناسب مرتبط با فعالیت ها و اقدامات در جامعه و پاسخگویی به شبهات، سوالات و نقدهایی که از طرف مردم صورت میگیرد  را با محوریت رسانه های جمعی فراهم آورد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: پیرامون طرح اطلاع رسانی « و عمل» که از سوی صدا و سیما در این جلسه ارائه شد،لازم است طرح های موازی که هدف مشترک دارند بررسی شود وظرفیت صدا و سیما جهت اعتماد آفرینی و کمک به حل و فصل مسائل جامعه مورد توجه قرار گیرد.
"طالبی"  اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، از برگزاری حتی یک مورد تجمع مقابل استانداری ممانعت نکرده ایم  ولی  با توجه به شرایط کشور، ممکن است برخی افراد که هدفشان اصلاح امور نیست بلکه میکوشند فقط دیده شوند- و البته تمام راه های ارتباطی با مسئولان نیز برای آن ها باز است-  برای دستیابی به این منظور، و پخش تصویر خود در رسانه ها و صدا سیما، فعالیت های نادرستی انجام داده و موجب آسیب به سایر بخش های جامعه  شوند.
استاندار یزد در پایان گفت:مدافع فضای باز در استان هستیم و اعتقاد داریم  باید بیشترین همکار ی و همراهی برای ابراز نظرات و دیدگاه های مردم فراهم شود و در این راستا از اولین استان هایی  هستیم که چند نقطه مناسب از شهر را برای برگزاری تجمعات مشخص کرده و جهت بررسی و تائید نهایی به وزارت کشور  ارسال کرده ایم.
 گفتنی است انتخاب ۵ عضو حقیقی شورای اطلاع رسانی استان توسط اعضاء، جهت بررسی بیشتر به جلسه آتی موکول شد.
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..