رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

سقف محدودیتی تسهیلات پرورش ماهی تیلاپیا حذف شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خواستار حذف سقف محدودیتی تسهیلات پرورش ماهی تیلاپیا در استان یزد شد.

به گزارش یزدی نیوز سیدجمال سجادی پور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: هشت پروژه در بخش کشاورزی استان یزد به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود که یکی از این پروژه‌ها ایجاد مرکز تکثیر و اصلاح نژاد دام سبک پر تولید مورسیا است که در این راستا اولین محموله ۱۲۰۰ راسی وارد یزد شد.

 
وی با اشاره به مزایای این نوع دام بیان کرد: چربی شیر دام مورسیا بالاتر از دام‌های سنتی است و تولیدمثل آن سه برابر سایر دام‌ها است و در خارج از فصل نیز تولید مثل دارد.
 
سجادی پور، یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد کشاورزی استان یزد را پرورش ماهی تیلاپیا برشمرد و افزود: یزد در این زمینه پیشگام است و با بهره برداری از این پروژه به میزان ۵۰ درصد تولید آبزیان استان افزایش خواهد یافت.
 
وی در مورد مشکلاتی که در زمینه تولید این آبزی وجود دارد، افزود: در تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ محدودیتی ایجاد شده که با توجه به اینکه یزد در پرورش تیلاپیا پیشگام است خواستار برداشتن سقف محدودیتی تسهیلات در حوزه پرورش تیلاپیا هستیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، ایجاد گلخانه‌های هیدروپونیک و کشت NFT را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: برای اولین بار ۲۴ هزار متر گلخانه به این شیوه در یزد ایجاد شده است.
 
وی افزود: ایجاد شهرک خصوصی هیدروپونیک در یک مجموعه هشت هکتاری نیز در دستور کار است که پیش بینی می‌شود احداث این شهرک، ۱۵ هزار تن تولید و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی با سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیون تومانی را به دنبال داشته باشد.
 
سجادی پور تاکید کرد: ایجاد و راه اندازی زنجیره کامل تولید و پرورش کبک، بلدرچین و قرقاول نیز از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که در این راستا نیز اقداماتی در حال انجام است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: ایجاد صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در ۱۰ شهرستان استان نیز در دست پیگیری است که در پنج شهرستان تشکیل شده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..