معاون برق منطقه ای یزد:

نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت در یزد احداث می شود

معاون برق منطقه ای یزد از احداث نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا زارعی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه ۷۵ درصد مصرف برق یزد در حوزه صنعت و معدن است، میزان رشد مصرف انرژی در سال جاری نسبت به سال گذشته را دارای رشد ۲۰۰ درصدی اعلام کرد.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه برق عنوان کرد: هفت پروژه در این راستا در نظر گرفته شده که امیدواریم تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
زارعی، اجرای فاز یک خط ۲۳۰ کیلوولت ابرکوه مروست با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال، احداث خط ۶۳ کیلوولت دو مداره رستاق مزرعه کلانتر با اعتبار کل ۷۵ میلیارد ریال و … را از جمله این پروژه‌ها برشمرد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت به ظرفیت ۷.۸ مگاوات توسط بخش خصوصی نیز یکی از هفت پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه برق است که که در صورت اجرا، توسعه زیرساخت‌های صنعت برق استان را شاهد خواهیم بود.
 
معاون شرکت برق منطقه‌ای یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش بزرگی که در مسیر تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برق وجود دارد، افزود: رفع یک چالش قانونی می‌تواند تحول بزرگی در توسعه مشارکت بخش خصوصی ایجاد کند و آن چالش این است که شبکه‌های اصلی انتقال برق، حاکمیتی هستند و سرمایه گذاری آن در اختیار دولت است.
 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تشخیص و طبقه بندی فعالیت بنگاه‌های اقتصادی با پیشنهاد وزارت امور اقتصاد باید انجام شود، امیدواریم راهکاری اتخاذ شود که این تصدی‌گری به بخش خصوصی واگذار شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..