مدیرکل میراث فرهنگی یزد:

دو هتل ۵ ستاره در یزد احداث می شود/ایجاد ۲۱۴ واحد بومگردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از احداث دو هتل پنج ستاره در استان یزد خبر داد و گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری در دستور کار ما قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز مصطفی فاطمی  در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به اینکه وضعیت توسعه گردشگری در یزد طی سالهای اخیر قابل توجه بوده و جایگاه خود را در حیطه اقتصاد استان باز کرده است، اظهار داشت: آمار گردشگران خارجی یزد از ۹ هزار نفر در سال ۹۰ به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

 
وی بیان کرد: آمار گردشگران داخلی هم از رشد قابل توجهی به ویژه در دو سال اخیر برخوردار بوده اند و این امر سبب شد توجه ویژه ای به زیرساختهای گردشگری شود.
 
فاطمی با اشاره به پروژه هایی که در سال ۹۸ در حوزه گردشگری در اولویت قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به ساخت هتل های پنج ستاره، ساماندهی و مطالعات مکان محدوده اکو کمپ، تشکیل خوشه گردشگری، تکمیل و راه اندازی مجتمع و کمپ توریسم درمانی محمد رسول الله تا پایان سال ۹۸، ایجاد و احداث پروژه توریسم درمانی یاسین، ایحاد و احداث مجتمع گردشگری آبی و راه اندازی کارگاه های تولید و توسعه بازارچه صنایع دستی استان از جمله این موارد است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد یادآور شد: ساخت دو هتل پنج ستاره هم اکنون در حال انجام است اما برای احداث ساخت سایر هتل ها و تسریع روند هتل سازی، نیازمند اختصاص زمین از سوی مسکن و شهرسازی هستیم.
 
وی همچنین با اشاره به توسعه کمپ های کویرنوردی در یزد ادامه داد: اکنون درخواست ایجاد ۲۰ کمپ کویری در یزد داریم که مطالعات این پروژه ها آغاز شده و امیدواریم بتوانیم جانمایی درستی از کمپ ها داشته باشیم.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه واحدهای سنتی در یزد عنوان کرد: در حال حاضر در یزد ۹۸ اقامتگاه بومگردی و سنتی فعال است و ۱۱۶ پروژه نیز با سرمایه گذاری ۱۶۸ میلیارد تومان در حال بهره برداری است و با تکمیل این طرح ها، تعداد واحدهای بومگردی یزد به ۲۱۴ مورد خواهد رسید.
 
وی در مورد خوشه سازی در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز بیان کرد: بر اساس توسعه خوشه ای مجموعه های صنایع دستی در این مجموعه قرار گرفته اند و هم اکنون خوشه زیلو و زیورآلات تشکیل شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..