رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد:

۲۴۱۵ واحد یزد ۱۳۳۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان یزد گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۴۱۵ واحد در یزد مبلغ هزار و ۳۳۴ ملیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا علمدار یزدی در هفتاد و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با ارائه گزارشی در مورد پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷ توسط بانکها به بخش صنعت‌، معدن، گردشگری و جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال گذشته به ۲۱۵ واحد مبلغ ۳۷۱ میلیارد تومان از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب در چهار بخش صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

 
وی با اشاره به پرداخت‌های مستقیم توسط خود بانکها به واحدها افزود: از طریق پرداخت‌های مستقیم توسط بانک‌ها، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد به مبلغ ۹۶۳ میلیارد تومان به بخش صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی پرداخت شده است.
 
علمدار یزدی ادامه داد: در سال ۹۷ در مجموع ۲ هزار و ۴۱۵ واحد مبلغ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند که اگر این عدد را به تعداد روزهای سال تقسیم کنیم، بانک‌ها روزانه ۳ هزار و ۶۵۴ میلیون تومان به بخش صنعت معدن، گردشگری و کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده اند.
 
علمدار یزدی با اشاره به تصویب تسهیلات رونق جدید گفت: در این جلسه با همکاری اعضای کارگروه و بانکهای عامل، ۵۱ واحد صنعتی به مبلغ ۱۵۹ میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی، معدنی و گردشگری مورد تصویب کار گروه قرار گرفت.
 
دبیر کارگروه کارگروه رفع موانع تولید ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدا تاکنون ۷۳ جلسه کارگروه اصلی، ۱۰۵ جلسه کمیته تخصصی و هزار و ۱۴۶ جلسه کارشناسی با سه هزار و ۸۱۶ مصوبه در قالب بررسی سه هزار و ۷۴۹ پرونده داشته است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی واحدهای تولیدی که تا قبل ازتاریخ ۲۹/‏۱۲/‏۹۶‬ بدهی دارند، خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی که تا قبل ازتاریخ ۲۹/‏۱۲/‏۹۶‬ بدهی دارند می توانند برای بخشودگی جرائم تا تاریخ ۱۳/‏۰۶/‏۹۸‬ به واحدهای تامین اجتماعی مراجعه نموده و شامل بخشودگی جرائم شوند.
 
وی همچنین از پایلوت شدن استان یزد در زمینه سامانه ای شدن کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و یادآور شد: سه استان یزد، اصفهان و مازندران پایلوت برای سامانه ای شدن کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید شده اند.
 
علمدار یزدی ادامه داد: از این پس واحدهای تولیدی احتیاجی به مراجعه حضوری و مکاتبه کاغذی ندارند و می توانند با رمزی که سازمان صنعت، معدن وتجارت در اختیار آنها قرار می‌دهد درخواست خود را وارد سامانه کنند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: اعضای کار گروه تسهیل و دستگاه‌های مرتبط می توانند از طریق رمزی که به نماینده شان داده می شود درخواست ها را رسیدگی کنند و در نهایت منجر به رفع موانع تولید خواهد شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..