بانک مسکن برای خانه‌دار شدن مشتریان چه نوع تسهیلاتی می‌دهد؟

روابط عمومی بانک مسکن استان یزد خدمات و تهسیلات ارائه شده توسط این بانک در استان یزد را معرفی کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا امراللهی»  با اشاره به بخش تقاضای مسکن و رویکرد حمایت از اقشار متوسط جامعه، پرداخت تسهیلات جهت واحد‌های مسکونی میان متراژ با رعایت الگوی مصرف و با توجه به استطاعت بازپرداخت اقساط توسط متقاضیان را از جمله اهداف تسهیلاتی این بانک بیان کرد.

 
وی در مورد اهمیت اهتمام به بخش مکسن نیز اظهار کرد: حوزه مسکن و ساختمان که از آن به عنوان بخش پیشران و مولد اقتصاد نام می‌برند در حدود ۱۲ درصد از اشتغال مستقیم کشور را به خود اختصاص داده و قریب به ۱۷۴ شغل با این بخش مرتبط است.
 
وی در ادامه اهمیت مسکن و ساختمان در اقتصاد کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخش‌های اقتصادی و همچنین اتکای بخش مذکور به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از مزایای این بخش مهم اقتصادی برشمرد.
 
این کارشناس روابط عمومی بانک مسکن استان گفت: بانک مسکن توانسته است به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه‌ای در بخش مسکن با نگاه منفعت اجتماعی با شبکه گسترده خود در سطح کشور و قدمت ۸۰ ساله در برآوردن مهمترین نیاز مردم به خصوص اقشار کم درآمد و میان درآمد جامعه نقش‌آفرینی کند.
 
وی در ادامه بیان کرد: عمده فعالیت بانک مسکن در جهت اعطای تسهیلات و خدمات بخش مسکن و موضوعات مرتبط با نظام تامین مالی مسکن و ساختمان بوده و انواع خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان حقیقی و حقوقی را از جمله سپرده‌پذیری، پرداخت تسهیلات، صدور ضمانتنامه، خدمات ارزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مشاغل، خوداشتغالی، جامعه ایثارگران و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و غیره در بخش مسکن که مهمترین و اساسی‌ترین نیاز مردم است را ارائه می‌کند.
 
به گفته وی، بانک مسکن با ایجاد برنامه‌ریزی‌های مستمر در جهت ایجاد شرایط مناسب برای اقشار مختلف انواع تسهیلات را برای ساخت و همچنین خرید مسکن تدارک دیده است.
 
وی در این باره انواع تسهیلات ساخت مسکن را برای انفرادی و انبوه‌سازان شامل اوراق گواهی حق تقدم استفاده ازتسهیلات مسکن یا حساب ممتاز، حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، تسهیلات بدون سپرده و تسهیلات بافت فرسوده برشمرد و تاکید کرد: مجموعه سیاست‌های بانک همواره در راستای خانه‌دار شدن مردم و حمایت مالی از انبوه‌سازان حرفه‌ای و مجتمع سازان که نقش مهمی در ساخت و ساز دارند، بوده است.
 
وی به تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم با نرخ ۸ درصد در مناطق عادی و ۶ درصد در بافت فرسوده با بازپرداخت ۱۲ ساله اشاره کرد و گفت: در این نوع تسهیلات که مبتنی بر سپرده گذاری است، سقف تسهیلات انفرادی در مرکز استان ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۴۰ میلیون تومان است. البته زوجین نیز می‌توانند به صورت تجمیعی، ۱۲۰ میلیون تومان در مرکز استان و در سایر شهرهای استان ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
 
امراللهی به مشتریانی که قصد استفاده فوری و بدون سپرده گذاری از تسهیلات مسکن در سال جاری را داشته باشند نیز گفت: این دسته از مشتریان می‌توانند با خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن در شهر یزد از سقف تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به صورت فردی و به صورت زوجین تا سقف ۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ سال بهره‌مند شوند که البته نرخ بازپرداخت این تسهیلات از ۱۸ به ۱۷.۵ درصد کاهش یافته است.
 
وی گفت: البته به مشتریانی که قصد برنامه‌ریزی طولانی‌تری جهت خانه دار شدن خود یا فرزندشان را دارند استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن جوانان با نرخ بازپرداخت ۹ درصد و مدت بازپرداخت ۲۰ سال پیشنهاد می‌شود.
 
وی از دیگر انواع تسهیلاتی که به متقاضیان پرداخت می‌شود را تسهیلات بدون سپرده ساخت بیان و اظهار کرد: به منظور ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در بخش فرسوده و ناکارآمد شهری، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از ۱۸ به ۱۶ درصد کاهش و مدت بازپرداخت تسهیلات از ۱۲ سال به ۱۵ سال افزایش یافته است.
 
امراللهی یکی دیگر از اولویت‌های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن نام برد و خاطر نشان کرد: این رویکرد ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه ای را به دنبال خواهد داشت.
 
وی یکی دیگر از انواع تسهیلاتی که بدین منظور پرداخت می شود را تسهیلات بدون سپرده ساخت بیان کرد که به سازندگان حرفه‌ای و در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان در مرکز استان و ۱۳۰ میلیون تومان در سایر شهرهای استان پرداخت می‌شود.
 
این مسئول اضافه کرد: به منظور تشویق این نوع از سازندگان حرفه ای، علاوه بر افزایش سقف تسهیلات پرداختی، نرخ سود تسهیلات ساخت برای ایشان یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد.
 
امراللهی در ادامه اظهار کرد: در راستای برقراری تعامل موثر با فعالان بخش مسکن و ساختمان از طریق تبیین و تشریح خدمات و محصولات بانک، تقویت تعاملات فی مابین و احصاء نیازهای اعتباری و مالی مشتریان، بانک با تشکیل نشست هایی سعی بر ارائه خدمات متناسب با نیاز انبوه سازان و رونق بخش مسکن و در نهایت بهبود کسب و کارهای مرتبط با بخش مسکن و ساختمان را دارد.
 
وی افزود: بانک مسکن نهایت همکاری با انبوه سازان را جهت تامین مالی بخش مسکن داشته و رویکرد فعلی بانک حمایت قاطع از متخصصین این بخش می باشد و با توجه به وقوع بلایای طبیعی اخیر و آسیب های وارد شده به واحدهای مسکونی در این حوادث، لزوم ایمن سازی و ساخت مسکن با کیفیت مورد توجه و تاکید مدیران ارشد بانک قرار گرفته و این موضوع در سیاست های اعتباری سال جاری کاملا مشهود است.
 
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترکی که با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط و متولی امر مسکن در استان انجام شده است، اظهار کرد: بانک مسکن آمادگی دارد با تداوم تعامل با مسئولین دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با مسکن و ساختمان استان موجبات تسهیل و تسریع در امر ساخت و ساز و رونق بخش مسکن را فراهم کند.
 
کارشناس روابط عمومی این بانک با اشاره به پرداخت انواع تسهیلات قرض الحسنه از قبیل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، خوداشتغالی، روستایی و پرداخت تسهیلات به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، از هموطنان عزیز خواست تا در جهت تامین مالی تسهیلات قرض الحسنه با سپرده گذاری در حساب های قرض‌الحسنه ضمن بهره‌مندی از پاداش اخروی از مزایای جوایز قرعه کشی این حساب ها بهره‌مند شوند.
 
وی با اشاره به اجرای ماده ۲ تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ و بند "ل" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ توسط بانک مسکن، تصریح کرد: بر اساس این طرح، هموطنانی که قبل از سال ۱۳۹۵ از تسهیلات اعطایی تا سقف یک میلیارد ریال استفاده کرده و در بازپرداخت آن دچار مشکل شده‌اند، برابر ضوابط اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی می توانند در صورت بازپرداخت یکجا و نقدی باقیمانده اصل تسهیلات، از بخشش سود و جرائم بهره‌مند شوند.
 
امراللهی در پایان از مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات و مشمولان طرح بخشودگی جرائم بانک مسکن خواست تا جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مشاوره تخصصی قابل ارائه به شعب بانک مسکن در سراسر استان مراجعه کنند.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..