دشمن ‌در پی ضربه زدن به روحیه امید و اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دشمن با هجمه علیه دستگاه قضایی در پی ضربه زدن به روحیه امید و اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه است.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه استان یزد، بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها حلقه ارتباط مردم و حاکمیت هستند و می‌توانند در هفته‌ای که  به واسطه تجلیل از مقام شامخ شهید بهشتی، به عنوان معمار دستگاه قضاء اسلامی به عنوان هفته قوه قضاییه نام گذاری شده است، اثر‌گذار وارد شوند.

 
وی تصریح کرد: شهید بهشتی از افراد شاخص و تأثیر گذار انقلاب بود که دشمن فکر می‌کرد با ترور افرادی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری می‌تواند از رشد و تعالی این نهضت مردمی جلوگیری نمایند که بر عکس خون پاک و به ناحق ریخته شده شهید بهشتی و یاران و همفکرانش درخت انقلاب را آبیاری کرد.
 
وی تأسیس دانشگاه علوم قضایی و همچنین راه‌اندازی پلیس قضایی را از یادگاران شهید بهشتی در نظام قضایی کشور اعلام کرد و گفت: تأسیس دانشگاه علوم قضایی با هدف تربیت نیروی متعهد و اندیشمند برای نشستن بر مسند قضاوت و همچنین راه اندازی پلیس قضایی از ابتکارات این شهید عزیز بود که در کاهش اطاله دادرسی و تحقیق و مستند سازی دقیق ابعاد پرونده های قضایی نقش اساسی داشت.
 
 
این مقام قضایی تصریح کرد:  تبیین ابعاد شخصیتی شهید مظلوم بهشتی به عنوان سیدالشهدا انقلاب اسلامی و تشریح مدیریت علمی و فقهی معمار دستگاه قضایی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب از جمله مواردی است که در هفته قوه قضاییه انجام خواهد شد.
 
وی اعتلای روحیه امید و اعتماد مردم به قوه قضاییه را مهم و ضروری برشمرد و بیان کرد: دشمن با هجمه علیه دستگاه قضایی در پی ضربه زدن به روحیه امید و اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه است که از این رو  باید با تبیین و تشریح خدمات دستگاه قضایی و ارائه عملکرد آن به مردم نقشه دشمنان را خنثی کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان، حضور در اجتماعات مردمی، دیدار با نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی و ارتباط با تشکل‌های پر انرژی دانشجویی را از جمله برنامه‌های مهم هفته قوه قضاییه ذکر کرد و گفت: حضور مقامات قضایی و حقوقدانان بسیجی در اجتماعات مردمی و دیدار چهره به چهره با مردم و ارائه مشاوره رایگان و حضور در نماز جمعه نقش مؤثری در ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه دارد.
 
در این نشست برنامه‌های ویژه هفته قوه قضاییه با پیشنهاد اعضای جلسه تصویب و برای اجرایی شدن این برنامه‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفت.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..