امام جمعه یزد:

تولیدکنندگان فرهنگ سودمحوری را از فعالیت خود دور کنند

امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان به هر قیمتی خواهان سود بیشتر هستند و برای آن دست به هر کاری می‌زنند، گفت: تولیدکنندگان این فرهنگ را از فعالیت خود دور کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با وزیر دادگستری با اشاره به اینکه شیوه یادگیری در مدارس ما به نحوی طراحی و برنامه ریزی شده که قدرت تفکر و خلاقیت را از دانش آموز می‌گیرد، اظهار داشت: این سیستم از یک قرن پیش توسط انگلیس‌ها در کشور پایه‌گذاری شد.

 
وی بیان کرد: امروز برخی صنایع ما به دلیل عدم امکان تهیه چند قطعه از خارج از کشور تعطیل شده اند در حالی که سیستم این قطعات به طوری است که به راحتی توسط نخبگان ما قابل ساخت است اما یا خلاقیت از ابتدا در فرزندان ما شکوفا نشده یا از آنها حمایتی نمی شود.
 
ناصری ادامه داد: امروز صاحبان صنایع ناچار هستند وام‌های کلان دریافت و این قطعات را وارد کنند و عمده این قطعات نیز از کشور چین وارد می شود اما سئوال اینجاست که آیا قدرت تفکر، خلاقیت و ذکاوت جوانان ما از چینی‌ها کمتر است.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: البته برخی تفکرات نیز دلال مأبانه است و ترجیح می‌دهند قطعات را از کشورهای دیگر وارد کنند تا خود نیز از این طریق سودی به جیب بزنند.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری کارها را خودمان انجام دادیم اما بسیاری از کارها را نیز می‌توانستیم انجام دهیم اما به دلیل عدم اعتماد به ظرفیت‌های داخلی همچنین تنبلی و بی‌حالی و بی‌انگیزگی، ترجیح دادیم از خارج وارد کنیم و امروز می بینیم که چطور به برخی صنایع یا قطعات و ماشین آلات وابسته هستیم.
 
ناصری ادامه داد: اگر یک سال در تمام محصولات به ظرفیت‌های داخلی اعتماد لازم را داشته باشیم، به طور قطع می‌توانیم در بسیاری از موارد خودکفا شویم و زمینه‌ای فراهم کنیم که کشور به مقاومت لازم در ارتباط با مسائل اقتصادی دست پیدا کند و اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم.
 
امام جمعه یزد با انتقاد بر وجود روحیه و فرهنگ سودمحوری در بین تولید کنندگان و فعالان اقتصادی گفت: لازم است سعی کنیم که فرهنگ سودمحوری را از اقتصاد کشور دور کنیم و تلاش در راستای تولید محصولات مورد نیاز کشور را جایگزین آن کنیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..