فرماندار بافق:

تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها وجود خارجی ندارد/نگرانی از نرخ مسکن

فرماندار بافق با انتقاد از نحوه فعالیت تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های استان یزد به ویژه بافق گفت: تعزیرات حکومتی در این مناطق وجود خارجی ندارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد زاده‌رحمانی در نشست مشترک معاونان استاندار یزد، فرمانداران و بخشداران استان با استاندار در سالن کوثر با اشاره به طرح آمایش که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در حال تدوین است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد سازمان مدیریت در این زمینه مشاوره محور عمل می‌کند و توجهی به مباحث مطرح شده توسط فرمانداران ندارد.

 
وی افزود: اگر اینگونه باشد، نتیجه‌ای که در نهایت تدوین و تصویب و اجرای سند آمایش استان حاصل می‌شود، جوابگوی مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های شهرستان‌ها نخواهد بود.
 
زاده‌رحمانی در مورد بحث تنظیم بازار در شهرستان بافق و برخی دیگر از شهرستان‌های استان یزد نیز خاطرنشان کرد: نظارت بر عهده خود اصناف گذاشته شده و طبیعی است که در این مسیر کوتاهی‌ها و چشم‌پوشی‌هایی انجام می‌شود.
 
فرماندار بافق عنوان کرد: تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها از جمله بافق وجود خارجی ندارد و چرخه‌ای که برای تشکیل پرونده متخلفان و جریمه آنها اعمال می‌شود، به شدت مورد انتقاد مردم است.
 
وی تاکید کرد: کل استان یزد چهار قاضی تعزیرات دارد و این امر سبب شده شاهد اطاله زیاد در رسیدگی به روند گرانفروشی‌ها و … باشیم که این امر نقطه ضعفی برای دولت و حاکمیت فرمانداران شده است.
 
زاده‌رحمانی در مورد تاکید معاون عمرانی استاندار یزد در زمینه اهمیت شورای حفاظت آب افزود: آب منطقه‌ای در این شورا بیشتر پیگیر اهداف سازمانی خود است و به مسائل شهرستان‌ها اهمیتی نمی‌دهد که این امر مشکلاتی را به ویژه برای صنایع ایجاد کرده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: راه آهن دو خطه بافق زرین شهر اکنون دارای پیشرفت ۸۵ درصدی است و اگر در پروژه‌های اولویت‌دار عمرانی استان قرار گیرد، هفته دولت قابل بهره برداری خواهد بود.
 
زاده رحمانی یکی از مسائل شهرستان‌های استان یزد را دغدغه مسکن و زمین دانست و افزود: قیمت زمین در شهرستان‌ها سر به فلک کشیده و در برخی مناطق حتی از مرکز استان گران‌تر است که لازم است در این زمینه هرچه سریع‌تر تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..