مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد خبر داد:

افتتاح سه دفتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی در یزد

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» از افتتاح سه دفتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی شهرستان یزد در تیر ماه امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد از آغاز به کار دفاتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی در سه منطقه حاشیه‌نشین «حسن‌آباد»، «اسکان» و «کشتارگاه قدیم» یزد در نیمۀ نخست تیر ماه اطلاع داد.

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در جلسۀ هماهنگی و معرفی ناظر استانی دفاتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی با کارشناسان اجتماعی فرهنگی استانداری، در خصوص دفاتر تسهیل‌گری توضیح داد: انجام برنامه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت، دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی با هدف تکمیل بانک اطلاعات حوزه‌های مختلف در مناطق حاشیه‌نشین، رصد آسیب‌های اجتماعی، نیازسنجی محلات هدف، نهادسازی و و گروه‌سازی مردم در محلات، انجام برنامه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت، سرمایه و نشاط اجتماعی و در مجموع ارتقای چند بُعدی ‌منطقه تشکیل خواهد شد.
به گفتۀ وی، دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی با بهره‌گیری از حضور شش کارشناس متخصص در حوزه‌های اقتصاد، حقوق، جامعه‌شناسی، مددکاری، شهرسازی و اجتماعی پس از ورود به محله ضمن انجام سرشماری و تکمیل پرسشنامه‌های مربوطه، اهداف کلی داتر تسهیل‌گری را تحت نظارت دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری و ناظر ملی طرح طی فرآیند و شرح خدمات مشخص انجام خواهد داد.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اظهار امیدواری کرد که دفاتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی کانونی برای تجمیع فعالیت‌های محله در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی باشد و باعث شود از موازی‌کاری‌های فرآوان در امر توسعۀ مناطق حاشیه‌نشین جلوگیری شود.
خامسی خاطرنشان کرد: تلاش اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، ناظر ملی دفاتر و مدیران و کارشناسان دفاتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی شناسایی ظرفیت‌های محله و مردم‌محلی و آگاه‌سازی، توانمندسازی و ظرفیت‌سازی در منطقه است؛ به‌گونه‌ای که در نهایت مردم محلی خود متولیان امر توسعه در محلات خود باشند.
همچنین راهبر و ناظر استانی دفاتر تسهیل‌گری در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی و کارشناسان دفتر امور اجتماعی استانداری ضمن بیان توضیحاتی از روال کاری دفاتر در بازه‌های زمانی مختلف، توضیحاتی در خصوص هم‌افزایی، همراهی و همکاری کارشناسان جهت پیشبرد اهداف دفاتر تسهیل‌گری و اجرای برنامه‌های ارتقای محلی بیان کرد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..