” توریسم کشاورزی ” در سازمان ملی بهره‌وری ایران دنبال می‌شود‌

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه توریسم کشاورزی در سازمان ملی بهره‌وری ایران دنبال می‌شود گفت: تولید محصول باکیفیت زرد آلو می تواند سبب جذب گردشگر و توریست به منطقه فراغه شود.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه پهلوانی در نخستین جشنواره ملی زردآلو که در منطقه فراغه شهرستان ابرکوه برگزار شد با اشاره به اینکه در سازمان ملی بهره‌وری به دنبال این هستیم که ارزش آفرینی بیشتری از منابع موجود اتفاق بیافتد اظهار داشت: خاک و آب و هوایی که در شهرستان ابرکوه وجود دارد محصولی درجه یک در سطح بین الملی تولید می‌کند که در برخی مواقع با قهر طبیعت روبه‌رو شده و ما را از ارزش افزوده محصول زرد آلو در این منطقه محروم می‌کند.

 
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران به بارش‌های سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: اگر چه بارندگی‌های شدید سبب بروز مشکلات و خسارت‌های فراوان در مناطق مختلف کشور شد ولی به رونق محصول در بعضی مناطق کمک کرد.
 
وی با بیان اینکه ما در سازمان ملی بهره‌وری ایران به این مسئله توجه داریم که رونق باید هر ساله باشد و نباید به زمان‌های خاصی که بارندگی مناسب و یا شرایط ایده آل باشد محدود شود افزود: باید تمهیدات به نحوی اندیشیده شود که هر ساله بتوانیم شاهد رونق تولید باشیم و در این زمینه در کنار مسئولان استان خواهیم بود تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.
 
پهلوانی خاطرنشان کرد: در سازمان ملی بهره‌وری ایران پروژه‌ای را برای توریسم کشاورزی اختصاص دادیم که جز مسائل بین رشته‌ای است و سازمان بهره‌وری آسیایی هم به این مسئله تاکید ویژه‌ای دارد.
 
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با تاکید بر اینکه امیدواریم روزی برسد که جشن بین الملی زرد آلو را نیز برگزار کنیم تصریح کرد: همچنین امید داریم محصولی در این شهرستان تولید شود که بتواند سبب جذب توریست و گردشگر به منطقه غنی و فرهنگی فراغه در شهرستان ابرکوه شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..