۴۰ هزار نفر در سامانه سلامت استان یزد ثبت نام کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۴۰ هزار نفر در سامانه سلامت استان یزد ثبت نام کردند گفت: ۲۷۵ هزار نفر در یزد جامعه هدف طرح ملی بسیج فشارخون است.

به گزارش یزدی نیوز محمد رضا دهقانی در همایش خادمان سلامت استان که در سالن همایش‌های باقرالعلوم یزد برگزار شد به اجرای طرح بسیج ملی فشارخون در استان اظهار داشت: این طرح نماد مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان است.

 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون در طرح بسیج ملی فشارخون اطلاعات ۴۰ هزار نفر در سامانه سلامت استان ثبت شده است گفت: طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که ۲۷ هزار نفر دیگر در استان در این طرح شرکت کنند.
 
وی جامعه هدف در طرح ملی بسیج فشارخون را افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های کلیوی عنوان کرد که در استان یزد قریب به ۵۵۰ هزار نفر هستند و تلاشمان این است که ۲۷۵ هزار نفر در این طرح شرکت داشته باشند.
 
دهقانی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ملی در استان یزد، ۳۱۳ ایستگاه ثابت و سیار و ۲۲۴ واحد فعال خانه بهداشت با فعالیت ۶۶۰ نفر از همکارانمان در حوزه بیماری خاص، اورژانس‌ها، کارکنان حوزه سلامت، داروخانه‌ها، خیریه و بسیج و غیره مشارکت دارند.
 
استقبال خوب مردم استان یزد از طرح ملی بسیج فشارخون
 
محمدرضا میر جلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم یزد از طرح ملی بسیج فشارخون گفت: در ابتدایی که می‌خواستیم این طرح را در استان اجرایی کنیم، پیش‌بینی نمی‌کردیم که به این میزان مورد توجه مردم قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های سلامت در سطح جامعه به این خاطر است که در کنار مردم باشیم و برای تقویت اعتماد آنها تلاش کنیم اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در بخش سلامت فعالیت‌های موثر و خوبی را داشته باشیم باید با مردم همراه باشد تا به اهدافمان دست یابیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..