معاون استاندار تاکید کرد:

دستگاه‌های متخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستایی شناسایی شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی در زمینه ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستایی، تاکید کرد: باید مشخص شود این ساخت‌وسازهای بدون مجوز چگونه صورت می‌گیرد و کدام دستگاه‌ها در این رابطه نظارت لازم را انجام نمی‌دهند.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در جلسه بررسی مشکلات شهرستان تفت از ضرورت گردآوری اطلاعات مربوط به خسارت‌های وارده سیلاب و روان‌آب‌ها به بخش کشاورزی این شهرستان در سامانه‌های مربوطه یاد و اظهار کرد: این اقدام به منظور تخصیص اعتبار لازم باید هر چه زودتر انجام شود. 

 
وی با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاهای استان گفت: ضروری است تا در این زمینه، آسیب‌شناسی به عمل آید و مشخص شود این ساخت‌وسازهای بدون مجوز چگونه صورت می‌گیرد و کدام دستگاه‌ها در این رابطه نظارت لازم را انجام نمی‌دهند. 
 
مشکل فراگیر واگذاری غیرقانونی زمین‌های روستایی 
 
«محمد محامدی» فرماندار تفت هم در این نشست گفت: در بارندگی و سیلاب ابتدای سال، بیشترین آسیب به شهرستان تفت وارد شد و تعداد زیادی از قنوات و راه‌های بین مزارع شهرستان آسیب دید لذا نیاز است دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را در بهسازی قنوات و راه‌های بین مزارع، در اولویت کار خود قرار دهند. 
 
وی نظارت بر تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را مطالبه جدی مردم این شهرستان عنوان و تصریح کرد: ضروری است با نظارت جدی تمام دستگاه‌های مربوطه، از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود. 
 
محامدی یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان تفت را واگذاری غیرقانونی زمین توسط دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستایی در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: بعد از واگذاری‌های غیرقانونی زمین توسط دهیاری و شوراهای اسلامی روستایی در مناطق مختلف شهرستان، مردم شروع به ساخت‌وساز کردند و اکنون در گرفتن سند ملک خود با مشکل روبرو هستند.
 
وی افزود: از طرفی این مشکل در تمام بخش‌های شهرستان مشاهده‌ شده و مختص یک بخش خاص نیست لذا نیاز است تدابیری به‌ منظور رفع آن صورت گیرد. 
 
تخصیص اعتبار ویژه به طرح‌های آب‌رسانی سانیج و غدیر
 
محامدی خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای دو طرح آب‌رسانی سانیج و مجتمع غدیر نیز شد و تصریح کرد: این دو طرح عمرانی بزرگ شهرستان با پیشرفت حدود ۹۰ درصدی، نیازمند نگاه ویژه مسئولین استان به‌ منظور تکمیل و بهره‌برداری سریع هستند و امید است با تخصیص اعتبار لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این دو طرح باشیم. 
 
فرماندار تفت تأمین برق مزارع دهشیر، واگذاری زمین برای ایجاد پست برق دهشیر و تکمیل طرح‌‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای را نیز از دیگر مسائل این شهرستان عنوان کرد. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..