مدیر کل دامپزشکی یزد:

سلامت گوشت‌های فاقد مهر و برچسب بهداشتی را تایید نمی‌کنیم

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان آن که ممهور بودن گوشت به مهر و برچسب دامپزشکی خبر از سلامت کامل آن می‌دهد، گوشت‌های فاقد نشان را رد و تصریح کرد: دامپزشکی ضامن سلامت گوشت‌های فاقد مهر و برچسب بهداشتی نیست

به گزارش یزدی نیوز«علی اکبر حدادزاده» بر سلامت گوشت‌های دارای مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی تأکید و از شهروندان خواست هنگام تهیه گوشت مصرفی خود، با دقت به این مهم، تضمین کننده سلامت خود و خانواده‌شان باشند.

 
وی گفت: گوشت دام‌های با منشأ تأمین و کشتار نامعلوم و غیرمجاز، می‌تواند در فصل گرم سال عامل انتقال بیماری‌های کشنده از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باشد و کشتارگاه‌ها با ایجاد شرایط نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح و انجام پیش سرد‌گذاری لاشه‌ها، تضمین کننده سلامت گوشت هستند.
 
حدادزاده توضیح داد: هنگام ذبح در کشتارگاه وضعیت سلامت  دام  قبل و  بعد از کشتار از حیث وجود بیماری‌ها مورد بازرسی از سوی کارشناسان دامپزشکی قرار گرفته و در صورت مشاهده علایم بیماری زا از چرخه کشتار و مصرف حذف می‌شوند.
 
وی با بیان آن که کشتارگاه‌ها متضمن سلامت گوشت مصرفی شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: کشتار دام خارج از کشتارگاه، خلاف و فعالان کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت در شرایط غیر‌بهداشتی زمینه‌ساز شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و عامل به مخاطره انداختن بهداشت عمومی جامعه هستند که در صورت مشاهده برخورد جدی و قانونی با آنان صورت می‌گیرد.
 
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان با بیان آن که شهروندان تکمیل‌کننده خدمت رسانی دامپزشکی هستند، گفت: سامانه تلفنی ۱۵۱۲ پاسخگوی مردم و آماده دریافت شکایات و نظرات مردم است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..